Uriaș proiectul liniei ferate electrificate Cluj – Oradea. Printre expropriați, un cunoscut dezvoltator imobiliar și compania Autoworld
Proiectul liniei ferate electrificate Cluj – Oradea, care ar urma să se realizeze din Planul național de redresare și reziliență, este de-a dreptul uriaș. Ați crezut că e vorba doar de calea ferată existentă? Ministerul Transporturilor tocmai a anunțat lista de exproprieri.
Sunt 1.195 de proprietari privați de terenuri, persoane fizice sau juridice (unele cunoscute, altele necunoscute) și 145 de proprietăți publice numai în județul Cluj. Unitățile administrativ-teritoriale afectate sunt Cluj-Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu, Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni. Evident, mai sunt însă și proprietăți expropriate din județele Sălaj și Bihor.
98
de metri pătrați are parcela de care vor fi deposedate companiile Cristal Turism și Someșu Cald Producție, care îi aparțin cunoscutului dezvoltator imobiliar Vasile Salanță. De asemenea, se expropriază două parcele ale companiei Autoworld.
La Cluj, exproprierile vizează și culoarul viitorului pasaj de la Tăietura Turcului, un proiect de 25 de milioane de euro.
Uite câteva cifre pentru întregul proiect, din trei județe: suma totală aferentă despăgubirilor este de 45.549.000 lei, pentru un număr de 2.311 imobile, în suprafață totală de 1.707.001 metri pătrați teren, 16.213 metri pătrați de construcții și 4.246 metri liniari de împrejmuiri. Sunt 96 de clădiri în suprafață totală de 16.213 de metri pătrați.
Exproprierile se vor realiza de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” s.a.
“Sumele individuale prevăzute se virează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-un cont de trezorerie, deschis pe numele Companiei Naționale de Căi Ferate ”C.F.R.” – S.A., în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acestora, conform prevederilor art. 4 alin. (8) din Anexa 1 la Hotărârea Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local cu modificările și completările ulterioare, urmând ca acestea să fie puse la dispoziția proprietarilor/deținătorilor de imobile proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, prevăzut la art. 1, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional, în vederea efectuării plății despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în condițiile legii”, se arată în documentația de pe website-ul Ministerului Transporturilor.