UPDATE. Licitația pentru pentru execuția celor două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania a fost suspendată
UPDATE, miercuri:
Licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB pe Autostrada Transilvania va fi suspendată după ce constructorul Ictas (Turcia) a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), iar contestația a fost înregistrată miercuri și în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP).
Astfel, termenul stabilit de CNAIR pentru depunerea ofertelor, adică 23 octombrie, nu poate fi respectat, CNSC având la dispoziție aproximativ o lună pentru a da o decizie.
Știrea inițială:
Ofertele pentru proiectarea și execuția celor două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, scoase din contractul cu UMB pentru Autostrada Transilvania, pot fi depuse până pe 23 octombrie.
Noul termen a fost stabilit de CNAIR după publicarea răspunsurilor la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii.
Cu toate acestea, termenul ar putea fi modificat, scrie economedia.ro. La Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), a fost înregistrată, marți, 17 octombrie, o contestație a constructorului turc ICTAS, în ultima zi legală pentru depunerea contestațiilor.
Potrivit sursei citate, ICTAS este unul dintre constructorii care au depus și ofertă pentru contractul de aproape 8 miliarde de lei pentru lotul cu tunelul Meseș de pe A3, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate între km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, se arată în contractul din SEAP.
Harta cu cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică. Foto: CNAIR
Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
1.114.273.701,00
de lei (fără TVA) reprezintă valoarea totală a lucrărilor de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești și include și cele două viaducte.
Anunțul CNAIR: ce presupune devierea traseului prin construirea celor 2 viaducte
Finanțare prin PNRR
Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre autostrăzile din România ce primesc finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR).
În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.
A3 Nădășelu – Zimbor:
Sector: SECȚIUNEA 3A și SECȚIUNEA 3B, SUBSECȚIUNEA 3A2: NĂDĂȘELU – MIHĂIEȘTI și 3B1: MIHĂEȘTI – ZIMBOR;
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)
Data finalizării: Q4 2024
A3 Zimbor – Poarta Sălajului
Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020.
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)
Data finalizării: Q2 2025.
Ai mai jos harta cu autostrăzile din România (proiecte, realizări):