UPDATE. Licitația pentru pentru execuția celor două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania a fost suspendată

Autor  admin   în       8 luni în urmã     4384 Vizualizări.  

UPDATE, miercuri:

Licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB pe Autostrada Transilvania va fi suspendată după ce constructorul Ictas (Turcia) a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), iar contestația a fost înregistrată miercuri și în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP).

Astfel, termenul stabilit de CNAIR pentru depunerea ofertelor, adică 23 octombrie, nu poate fi respectat, CNSC având la dispoziție aproximativ o lună pentru a da o decizie.

Știrea inițială:

Ofertele pentru proiectarea și execuția celor două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, scoase din contractul cu UMB pentru Autostrada Transilvania, pot fi depuse până pe 23 octombrie.

Noul termen a fost stabilit de CNAIR după publicarea răspunsurilor la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii.

Cu toate acestea, termenul ar putea fi modificat, scrie economedia.ro. La Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), a fost înregistrată, marți, 17 octombrie, o contestație a constructorului turc ICTAS, în ultima zi legală pentru depunerea contestațiilor.

Potrivit sursei citate, ICTAS este unul dintre constructorii care au depus și ofertă pentru contractul de aproape 8 miliarde de lei pentru lotul cu tunelul Meseș de pe A3, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate între km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, se arată în contractul din SEAP.

Harta cu cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică. Foto: CNAIR

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

1.114.273.701,00

de lei (fără TVA) reprezintă valoarea totală a lucrărilor de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești și include și cele două viaducte.

Anunțul CNAIR: ce presupune devierea traseului prin construirea celor 2 viaducte

„CNAIR lansează licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania.
🟠 Joi, 03.08.2023, CNAIR a transmis spre publicare în JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km. 10+009 – km. 12+000 și km. 21+406 – km. 24+890, aferente autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km. 8+700 – km. 25+500).
🟠 Devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice.
🟠 Lucrările aferente zonei cuprinse între km. 10+009 și km. 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km., fundat pe piloți forați de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul care prezintă alunecări.
🟠 În ceea ce priveste zona cuprinsă între km. 21+406 și km. 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km. 21+406 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km., conducând la depășirea în aval a traseului DN1F, precum și a cursului pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia într-o zonă relativ plană.
Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km. 24+890 al traseului inițial.
🟠 Data limită pentru primirea ofertelor este 25.09.2023.
🟠 Durata contractului este de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.
🟠 Valoarea estimată a contractului este de 1,114,273,701 de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
🟠 Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție va fi vizibilă în SEAP ulterior publicării anunțului de participare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene”, au transmis reprezentanții CNAIR la începutul lunii septembrie 2023.

Finanțare prin PNRR

Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre autostrăzile din România ce primesc finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR).

În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.

A3 Nădășelu – Zimbor:

Sector: SECȚIUNEA 3A și SECȚIUNEA 3B, SUBSECȚIUNEA 3A2: NĂDĂȘELU – MIHĂIEȘTI și 3B1: MIHĂEȘTI – ZIMBOR;

Lungime: 30.06 km

Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj

Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km

Contract semnat: 22 septembrie 2020

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q4 2024

A3 Zimbor – Poarta Sălajului

Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI

Lungime: 12,24 km

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km

Contract semnat: 1 iulie 2020.

Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)

Data finalizării: Q2 2025.

Ai mai jos harta cu autostrăzile din România (proiecte, realizări):

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.