Unde vine Hornbach 2. Proiect uriaș: parc comercial cu magazin de bricolaj, spații de servicii, restaurante fast-food, zone de sport și loisir, pe 28 de hectare
Un uriaș parc comercial, care va cuprinde un supermarket, restaurante tip fast-food, galerii comerciale, spații de servicii și alimentare, zone de sport și loisir, spații verzi, totul pe o suprafață de 28 de hectare, urmează să fie dezbătut în ședința Comisiei tehnice de urbanism de joi, 7 martie, de la Consiliul Județean. Poziția este între Florești și Gilău, pe teritoriul UAT Florești, care se dezvoltă văzând cu ochii.
Posibil să nu se fi semnat încă un contract, dar sursele Media9 spun că negocierile erau cu Hornbach, care ar urma să deschidă aici al doilea magazin din zona Cluj-Napoca.
Proiectul se află în faza emiterii „PUZ pentru introducere parțială în intravilan, parc industrial, comercial și de servicii, operațiuni cadastrale, alipiri/dezlipiri”.
282.975
de metri pătrați reprezintă suprafața însumată a terenului studiat pentru construcția parcului comercial
Atenție, nu este proiectul de pe amplasamentul actualului târg auto. Spațiul studiat se află în localitatea Luna De Sus, comuna Florești, județul Cluj, tangent sensului giratoriu dintre DN1 (E60) si DJ 107M.
Terenul este majoritar în intravilan și parțial în extravilan. Potrivit documentației tehnice, zona studiată este în suprafață de 282.975 metri pătrați și este constituită din 84 de parcele, cele mai multe în intravilan, care aparțin unor persoane fizice, unei societăți, dar și Primăriei Florești.
Beneficiara investiției este societatea Altrade Com s.r.l. din Cluj, care este și proprietara mai multor parcele. Acționariatul s.c. Altrade Com s.r.l. este format din milionarul Vasile Ilea (unul dintre fondatorii Seltron), Paul Alexandru Șerban și firma Ascom, controlată tot de Ilea. În investiție este implicat și operatorul de parcuri industriale Urbano.
Terenul studiat, în apropiere de Someșul Mic
Proiectul parcului comercial si de servicii se va dezvolta pe întreaga suprafață de 28 de hectare și va cuprinde construcții, drumuri, parcări, zone verzi dedicate funcțiunilor ce vor fi incluse prin concept – spatii comerciale de capacitate mare, galerii comerciale, spații de servicii, zone de loisir.
Terenul a fost în trecut o zonă de exploatare agricolă, dar în prezent este neexploatat și este acoperit de vegetație joasă: ierburi și pâlcuri de arbuști. Zona studiată este tangentă cu Someșul Mic; la est, este delimitată de traseul proiectat al drumului de legătură cu centura metropolitană TR35.
Tangent zonei studiate, sunt prezente următoarele componente de circulație rutieră:
- drumul național DN1 (E60);
- sensul giratoriu DN1 si DJ 107 M;
- centura metropolitană TR35 și drumul de legatură între TR35 si DN1.
Potrivit memoriului tehnic, proiectul va fi dezvoltat în două etape
Etapa 1: în partea de sud a zonei studiate (19 ha) suprafață reglementată prin PUZ;
Etapa 2: în partea de nord a zonei studiate (9 ha) dezvoltare ulterioară, PUZ distinct.
Etapa 1 va conține următoarele funcțiuni:
– GALERIE COMERCIALĂ „SUD”;
– MOBIL 1 – COMERȚ, tip „BIG BOX”;
– MOBIL 2 – COMERȚ, tip „BIG BOX”;
– MODULE PAVILIONARE – alimentație publică – drive through fast-food;
– HALĂ PRODUCȚIE/DEPOZITARE;
– Alte funcțiuni dedicate – accese, drumuri, parcări, spații pietonale, zone verzi, zone de sport și loisir, spații tehnice.
Etapa 2 va conține un mix de funcțiuni comerciale și de servicii, concept în analiză și dezvoltare, printr-un PUZ distinct.
În documentația tehnică se mai arată că, din punct de vedere funcțional, construcția este compusă dintr-o serie de spații comerciale cu diferite suprafețe și capacități, un supermarket și spații pentru alimentație publică. Fiecare spațiu comercial este compus din sală de vânzare, depozit și spații destinate angajaților – vestiare, grupuri sanitare.
Accesul pentru fiecare spațiu comercial va fi realizat direct din exterior printr-un „portic” perimetral fațadelor vitrate ale clădirii. Pentru aprovizionare se mai propune un acces cu deservire în depozit.
În etapa a II-a, imobil cu subsol + parter + 10 etaje
Într-o prima etapă de dezvoltare, în aceasta zonă se propun 4 clădiri distincte, cu funcțiunea de restaurante fast-food. Accesul la fiecare pavilion în parte se va realiza pietonal și auto prin drive-through, fiecare clădire cu fluxuri separate de așteptare-comandare.
Într-o etapă de dezvoltare ulterioară, prin desființarea a două imobile pavilionare tip fast-food, se propune realizarea unui imobil (1-2S)+P+10E cu funcțiunea de servicii. Parcările necesare acestui imobil vor fi amenajate în subsol si parțial pe sol.
Drumurile propuse în interiorul ansamblului sunt compuse din părti carosabile ample, cu raze de girație corespunzătoare autovehiculelor de gabarite mari, spații pietonale, velo și verzi. Proiectantul mai arată în memoriul tehnic că necesarul locurilor de parcare va fi realizat conform Regulamentului de Urbanism Local.
Proiectantul general al lucrării este s.c. Atelier RVD s.r.l. din Cluj-Napoca.