Unde se va putea circula cu 160 km/oră pe calea ferată în acest an. Sunt doar 350 de kilometri în țară din cei peste 10.000

Autor  admin   în       1 year în urmã     8565 Vizualizări.  

În epoca trenurilor care circulă în Europa cu viteze de 200-300 kilometri pe oră, „iuțeala” maximă a unui tren din România va fi în acest an de 160 de kilometri pe oră și asta doar pe 350 de kilometri de cale ferată, respectiv 3,5% din lungimea totală a liniilor de 10.315 kilometri.

Nu lipsesc însă porțiunile pe care viteză garantată de CFR SA este de 15 kilometri pe oră.

Care sunt sectoarele de cale ferată pe care se va circula cu 160 kilometri pe oră

Avem Simeria – Alba Iulia (aproximativ 50 de kilometri), Ghioroc – Curtici (46 de kilometri), Sighișoara – Blaj (75 de kilometri), Crăciunel – Coșlariu (12 kilometri), București Băneasa – Fetești (137  de kilometri), Ovidiu – Cernavodă (12 kilometri), Saligny – Medgidia (17 kilometri), deci un total de aproximativ 350 de kilometri. Nu lipsesc porțiunile cu 15 km/oră, cum ar fi Târgoviște Aninoasa sau Cărbunești – Albeni.

Românii vor avea trenuri intercity doar pe rutele Arad – Teiuș via Simeria, Bucureşti Nord -Cluj Napoca via Brașov, Braşov – Constanţa, Bucureşti Nord – Suceava, Iaşi – Paşcani și Bucureşti Nord – Constanţa.

Viteză în scădere față de anul precedent

Viteza tehnică asigurată este un alt indicator modest al CFR SA, conform clubferoviar.ro. Pe totalul rețelei, aceasta va fi de 66,67 km/oră în acest an, în scădere de la 67,95 km/oră anul trecut și 69,02 km/oră acum trei ani. În doi ani, indicatorul va mai pierde doi kilometri, și anume 63,71 km/oră.

Cea mai mare viteză asigurată va fi pe Magistrala 800 modernizată, respectiv  112,73 km/oră, care la rândul ei urmează tendința generală de scădere de la an la an. Cea mai mică viteză tehnică asigurată va fi pe magistrala 300 cu 51,6 kilometri la oră.

La Cluj, trenurile vor putea circula cu 160 km/oră după finalizarea lucrărilor pe magistrala Cluj-Napoca – Oradea – Vama Borș (160 de kilometri). 

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.

Mai jos este articolul care se referă la acest subiect:

Se închide circulația feroviară între Cluj și Oradea pentru modernizarea și electrificarea liniei. Microbuze sau autobuze în loc de tren

About