Undă verde! Pasajul rutier așteptat de peste 12 ani a primit aviz favorabil în ședința de urbanism

Autor  Tudor Știrbu   în       1 year în urmã     2433 Vizualizări.  

Pasajul de legătură de la Parcul Tetarom III Jucu – Bonțida a primit aviz favorabil în ședința Comisiei de urbanism de la Consiliul Județean.

Construcția pasajului este așteptată de cel puțin 10-12 ani, odată cu venirea Nokia la Jucu, dar toate încercările de până acum au eșuat. Operatorul finlandez de telefonie mobilă a venit în Jucu în 2008 și a plecat la sfârșitul anului 2011.

Pasajul va avea două benzi cu o lățime de 7 metri

Echipa care a lucrat la studiul de fezabilitate și DTAC pentru proiectul „Pasaj de legătură între DN1C și Parcul Industrial Tetarom 3” a fost coordonată de către arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, care s-a autorecuzat atunci când proiectul a fost dezbătut în Comisia de urbanism a Consiliului Județean.

Proiectul a fost prezentat în ședința CTATU din 8 decembrie de către arh. Loredana Tripon.

„Investiția se află pe teritoriul administrativ al comunelor Jucu și Bonțida, în extravilanul satelor Jucu Herghelie și Răscruci. Intersecția actuală care asigură accesul în Parcul industrial Tetarom III nu satisface pe deplin condițiile de siguranță și confort traficului în condiții optime. Astfel a fost studiată amenajarea unui nou acces, denivelat, care să asigure intrarea în parcul industrial”.

arh. Loredana Tripon, reprezentanta proiectantului.

Conform documentației prezentate, amenajarea pasajului de la Jucu propune un nou drum de legătură între DN1C și drumul de incintă în Parcul industrial Tetarom III în partea de nord a acestuia. Pasajul va avea două benzi de circulație cu lățimea părții carosabile de 7 metri în profil, câte o bandă de 3,5 metri pe fiecare sens.

Proiectantul propune o intersecție denivelată pe DN1C și un pasaj denivelat peste linia de cale ferată M412 care asigură conexiunea dintre drumul național și drumul de incintă est-vest, precum și bretele de legătură pentru asigurarea tuturor direcțiilor de mers înspre și dinspre Cluj-Napoca, respectiv Dej.

54.544

de metri pătrați este suprafața totală a zonei reglementate

Arh. Loredana Tripon a mai spus că zona reglementată pentru această investiție este de 54.544 de metri pătrați, din care suprafața afectată de lucrări este de 35.780 de metri pătrați.

Reguli cu privire la parcaje, spații verzi și împrejmuiri, conform documentației tehnice

  • autorizarea executării construcţiilor care, prin destinaţie, necesită spaţii de parcare se emite numai dacă există posibilitatea realizării lor în afară domeniului public;
  • numărul de parcaje necesare este evidențiat în cadrul regulamentul specific fiecărei unități teritoriale de referință în parte;
  • construcțiile vor fi realizate fără împrejmuire sau cu împrejmuire din gard viu; fac excepție incintele care, prin natura activității, necesită realizarea de împrejmuiri. În acest caz împrejmuirile vor fi dublate de gard viu.

Staționarea vehiculelor 

Conform proiectantului, se vor amenaja parcaje în lungul căilor de comunicație rutieră cu avizul administratorului drumului.

  • se interzic parcarea şi staţionarea autovehiculelor şi a căruţelor pe platforma carosabilă a drumurilor judeţene şi naţionale, cu excepția zonelor special amenajate;
  • drumurile publice care au rute de transport public de călători vor fi prevăzute cu staţii amenajate în afara fluxului circulaţiei, pentru oprirea mijloacelor de transport în comun; amplasarea stațiilor pentru aceste mijloace se stabileşte de administratorul drumului împreună cu Poliția rutieră, oficiile rutiere judeţene şi cu deţinătorii vehiculelor de transport în comun;
  • staționarea autovehiculelor se va face exclusiv în exteriorul drumurilor publice cu excepția zonelor special amenajate;
  • în cazul echipamentelor și instalațiilor aferente infrastructurii tehnico-edilitare care necesită o mentenanță periodică zilnică/săptămânală, acestea vor fi prevăzute cu loc de parcare sau se va indica un loc de parcare public care să deservească zona, situat la cel mult 250 de metri;
  • în zonele de parcare cu mai mult de 3 locuri de parcare se vor planta cel puțin un copac la 3 locuri de parcare și vor fi dotate cu mobilier pentru deșeuri;
  • se recomandă realizarea unor platforme pentru stațiile de încărcare automobile electrice.

Proiectul a fost primit felicitările membrilor Comisiei de urbanism și a trecut în etapa următoare cu 7 voturi.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.