Un viaduct de pe Regionala CFR Cluj intră în reparații capitale din cauza stării tehnice în care se află

Autor  admin   în       4 luni în urmã  

AGA CFR SA a aprobat programul de investiții financiare al companiei pe acest an. Unul dintre obiective este reparația viaductului Telcișor dintre Telciu și Fiad, pe linia Salva-Vișeu, de pe Regionala CF Cluj.

Adunarea Generală a Acționarilor CFR SA a aprobat prin Hotărârea 30 Programul de investiții finanțate din surse proprii la un nivel al alocației de peste 24 de milioane de lei, reprezentând „capitolul investiții surse proprii finanțate din amortizarea mijloacelor fixe”.

O componentă a alocației totale crește de la 20 milioane lei la 21,5 milioane lei prin introducerea unui obiectiv nou pe listă, și anume „Reparație capitală viaduct km 16+303 Telcișor de pe linia CF 422 între Telciu și Fiad (servicii DALI expertiză tehnică)”, potrivit clubferoviar.ro.

Starea tehnică a viaductelor de pe ruta menționată a determinat CFR SA să introducă restricții de tonaj pe ruta menționată. Aceste restricții, la rândul lor, au făcut CFR Călători să amenințe cu anularea trenurilor de călători pe aceasta rută.

CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară, comunica recent operatorul.

Secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației se întinde pe 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine). Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane. Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție.

5 perechi de trenuri pe ruta Cluj – Sighetu Marmației

În luna octombrie, CFR SA a remis însă un comunicat de presă în care încearcă liniștirea opiniei publice după anunțul că o importantă rută feroviară din nordul țării va rămâne fără operator.

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează asupra faptului că, în cursul anului 2025, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației vor circula 5 perechi de trenuri, în relația Cluj Napoca – Beclean pe Someș – Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației”, se arată în comunicatul companiei.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.