Un tronson al Autostrăzii Unirii, blocat de CNSC. Riscăm să pierdem banii din PNRR
Eșec al Ministerului Transporturilor/CNAIR pentru Autostrada Unirii (A8) după ce contestația Strabag a fost admisă la CNSC, iar contractul nu mai poate fi semnat până la sfârșitul anului așa cum prevede calendarul PNRR. Este vorba despre tronsonul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului.
Astfel, Ministerul Transporturilor închide anul 2023 cu toate cele 8 mari contracte feroviare din PNRR semnate, dar cu numai 17 din cele 18 contracte semnate pentru loturile de autostradă.
Comisia Europeană ar putea aproba totuși o extensie a termenului-limită de 6 luni, pentru iunie 2024 sau transferul proiectului cu jalon neîndeplinit pe altă cerere de plată.
Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Doar că Strabag nu a fost de acord cu decizia comisiei de evaluare a ofertelor.
Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție.
Desemnarea câștigătorului s-a amânat foarte mult: termenul inițial era 25 iulie.
„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri”, anunța, pe 6 noiembrie, Cristian Pistol.