Un proces în plus ce mai contează? Primăria, chemată la judecată de taximetriști
Consiliul local Cluj-Napoca a aprobat ieri noul regulament privind circulația taximetriștilor pe benzile dedicate transportului în comun. Acesta prevede că taximetrele au dreptul să circule pe benzile dedicate transportului public doar cu client și doar pe patru tronsoane. Dezbaterea nu a fost lipsită de tensiuni. Ioan Pugna, reprezentantul Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania (AMTT), a subliniat că legea este de partea taximetriștilor.
Iată prevederile articolului 20, alin. (5) din Legea 38/2003, privind transportul în regim de taxi: „Taxiurile pot circula în localităţi pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulaţia acestora”.
De la acel “fără a perturba circulaţia acestora” s-a ajuns la decizia ca taximetrele din Cluj să circule doar pe patru tronsoane de bandă dedicată, și anume pe Regele Ferdinand, pe Nicolae Titulescu (+ Piața Cipariu), Splaiul Independeței și Calea Florești. Pe axa est-vest li s-a interzis accesul în totalitate.
Specialiștii de la UTCN, la comanda Primăriei, au realizat un studiu care arată că numărul de autobuze și troleibuze care trec într-o oră pe aceste patru artere este redus: 40 pe Regele Ferdinand, 39 pe Nicolae Titulescu (+ Piața Cipariu), 32 pe Splaiul Independeței și 30 pe Calea Florești.
Facem o comparație: pe banda dedicată din nordul Pieței Avram Iancu trec 148 de autobuze/troleibuze pe oră (2,5 pe minut); apoi, pe banda dedicată dinspre Memorandumul spre Sora trec 94 de autobuze și troleibuze pe oră (1,57 pe minut). “Unde ar fi banda de stocare pe Memorandumului dacă între autobuze ar fi și taxi-uri? Ar bloca intersecția cu strada Petru Maior”, a spus Emil Boc, marți, în ședința de Consiliu local.
Astăzi, Ioan Pugna a reafirmat că va da Primăria în judecată. „Nu aveam așteptări la discuția din Consiliul local, administrația a votat forma propusă. Până la soluționarea cerererii de suspendare a punctului 5 din HCL ne vom conforma și nu o să accesăm segmentul est-vest al benzii de autobuze. Avem încredere că în instanță argumentele noastre conform cărora studiul, pe care se bazează hotărârea este eronat, cât și prevederea legală cuprinsă de Legea Specială 38/2003, sunt de partea noastră”, a transmis Pugna, pentru Media9.
Până la finalizarea procesului, vom urmări să vedem ce se întâmplă cu noul regulament. E de văzut dacă taximetriștii vor respecta promisiunea făcută de Ioan Pugna și dacă polițiștii vor fi pe fază, în caz că vor exista încălcări. Săptămâna trecută, primarul Emil Boc afirmase că, prin introducerea noului regulament, șoferii nu vor mai câștiga nicio contestație în cazul în care că vor fi amendați.