Un nou blocaj pentru Autostrada Transilvania. Contestație depusă în ultima zi legală pentru lotul Chiribiș-Biharia, care se „construiește” de 20 de ani
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu poate semna cu Precon-Citadina contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania.
În ultima zi legală, constructorul austriac Strabag a depus contestație la CNSC, conform economedia.ro.
Pe 8 iunie, CNAIR a desemnase asocierea Precon – Citadina drept câștigătoare a licitației pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3 Transilvania. Luni, 19 iunie, a fost ultima zi legală în care s-a mai putut face contestație.
877
de milioane de lei (inclusiv TVA) este valoarea contractului pentru lotul Chribiș – Biharia
Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 de kilometri a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.
Citește și acest articol: AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cine a câștigat licitația pentru tronsonul Chiribiş – Biharia din A3, pe care se lucrează de 20 de ani
DECLARAȚIE
„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL– CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, 8 iunie
Cele cinci oferte depuse în martie 2023:
- CONSTRUCȚII ERBAȘU SA;
- Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – SC ING SERVICE SRL – SC DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria);
- MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS;
- Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA;
- Asocierea SC STRABAG SRL – ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI ARL CLUJ SA.
de 20
de ani se lucrează pe această porțiune din Autostrada Transilvania.
Subsecțiunea de autostradă Chiribiș-Biharia a devenit o adevărată epopee, care are deja 20 de ani. Secțiunea, lăsată nefinalizată de compania americană Bechtel, a ajuns în mâna altor constructori de-a lungul anilor, însă CNAIR a reziliat contractele, apoi a anulat două licitații.
Grupul Selina-Trameco, condus de omul de afaceri bihorean Beniamin Rus, care a lucrat ultima oară pe acest tronson de autostradă, a avut întârzieri uriașe în execuția lucrărilor, iar CNAIR a reziliat contractul.
Subsecțiunea Chiribiș – Biharia se continuă la vest spre vama Borș 2 cu o porțiune de drum de 5 kilometri Biharia – Borș (deschisă în 2020), iar spre Cluj cu lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26 kilometri.
Un alt segment de pe A3, care prevede finalizarea lucrărilor pe Suplacu de Barcău – Chiribiș, așteaptă depunerea ofertelor până pe 12 iunie 2023. Cea mai avansată secțiune de pe Autostrada Transilvania, Chețani-Câmpia Turzii, înregistrează un grad de execuție de circa 50%.