Un constructor din Cluj va moderniza DN73 Câmpulung – Fundata, care include și Culoarul Rucăr – Bran. Proiect de 500 de milioane de lei
Constructorul Antrepriză Reparații Lucrări (ARL Cluj), parte a grupului austriac Strabag, a fost desemnat oficial câștigător al contractului pentru modernizarea DN 73 Câmpulung – Fundata (care cuprinde și lotul Culoarul Rucăr – Bran), după reevaluarea ofertelor.
Constructorul Groma Hold din Bulgaria, desemnat inițial câștigător, a depus însă contestație încă din data de 28 iunie, potrivit economedia.ro. La peste un an de la lansarea licitației, după trei contestații admise la CNSC și după reevaluarea ofertelor, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, i-a desemnat oficial pe clujenii de la ARL drept câștigători ai contractului de aproape 500 milioane lei.
Inițial, asocierea condusă de constructorul Groma Hold din Bulgaria câștigase licitația.
Groma Hold (Bulgaria) a depus ofertă doar pentru Lotul 1, iar ARL Cluj pentru ambele loturi.
Compania ARL Cluj este deținută de Strabag, constructor care a finalizat cu 8 luni înainte de termen lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3 Transilvania.
Pentru lotul mai ușor din județul Brașov, constructorul român Viarom a început organizarea de șantier în luna martie.
103
kilometri este distanța drumului Pitești – Brașov, care urmează să fie reabilitat.
Primul contract pentru reabilitarea DN 73 Piteşti – Braşov (aproximativ 103 km) a fost semnat în 2011 cu asocierea Azvi – Straco pentru 275 milioane lei, lucrările au început de-abia în 2014 şi s-au blocat la 50%, din cauza proiectului tehnic vechi şi a costurilor de execuţie care nu mai puteau fi acoperite la valoarea reală.
Pentru Lotul 1 (Câmpulung – limită jud. Brașov) modernizarea se va face pe 48 kilometri, iar pentru Lotul 2 contractul este de 250 de milioane lei și lucrări pe 36 de kilometri (jud. Brașov).
În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de peste 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi.
- LOTUL 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
- LOTUL 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.
Ofertele constructorilor conform depunerii în SEAP:
1. Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARAȚII și LUCRĂRI ARL CLUJ, Loturile: 1, 2;
2. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1;
3. Ofertant unic: SELINA S.R.L., Loturile: 1;
4. Asociere: SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2;
5. Asociere: GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Loturile: 1;
6. Asociere: BOG’ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Loturile: 1.