Un angajat al Regionalei Cluj acuză CFR Călători că „este o instituție de binefacere” și că trenurile Cluj Napoca – Sighetu Marmației trag doar două vagoane. „Caz de ineficiență economică crasă”
Un angajat al Regionalei Cluj acuză într-o scrisoare trimisă presei faptul că CFR Călători este o instituție de binefacere, nerentabilă economic.
Angajatul de la sucursala din Cluj a CFR Călători a mai spus că diminuarea costurilor de exploatare sunt ignorate de către șefii regionali ai companiei în favoarea menținerii personalului excedentar și a utilizării unui material rulant cu exploatare scumpă și care nu oferă confort călătorilor, conform clubferoviar.ro.
Acesta a dat ca exemplu trenurile operate de către SNTFC pe relația Cluj-Napoca – Sighetul Marmației (Regio 4112 și Regio 4114) și perechile lor înapoi (R4116 și Regio 4118), în care locomotive grele de marfă, foarte vechi și care consumă foarte mult combustibil trag după ele 2 vagoane!
Trenul Regio 4114 peste viaductul la Dealul Ștefăniței
„Ineficiență economică crasă”
„Discutăm de un caz de ineficiență economică crasă. Trenurile operate de către SNTFC pe relația Cluj-Napoca – Sighetul Marmației Regio 4112 (plecare la 6:44, sosire 10:36) si Regio 4114 (plecare la 17:53, sosire 21:50) si perechile lor înapoi R4116 (plecare la 16:00, sosire 22:56) si Regio 4118 (plecare la 23:30, sosire 06:20 a doua zi). Pe plan local, de la Sighetul Marmației către Vișeu de Jos, mai există niște perechi de trenuri, R4650 (plecare ora 02:15), R4652 (plecare ora 07:15) și R4654 (plecare ora 14:25), iar la returul din Vișeu R4651 (plecare ora 04:23), R4653 (plecare ora 05:05), R4655 (plecare ora 12:10).
Aceste trenuri sunt operate, tipic, în formula locomotivă Diesel pe 6 osii (LDE2100 ori EGM) și 2 vagoane. De multe ori s-a pus problema în rândul ceferiștilor, privind din postura călătorului, de ce aceste trenuri nu sunt operate cu automotoare, de exemplu Siemens Desiro.
Dintre beneficii, ar fi scăderea semnificativă a consumului de combustibil (la aproximativ 1/3), nu ar mai fi nevoie de mecanicul de locomotivă ajutor (și așa foarte necesari la alte puncte de lucru supraîncărcate), nu ar mai fi nevoie de personalul de la revizia de vagoane Sighet (s-ar putea utiliza mai bine de către conducerea regională a CFR Călători cei aproximatuv 30 de angajați ai acestei subunități), salonul călătorului ar fi climatizat (Desiro este prevăzut cu unitate A.C.), posibil timpii de călătorie să se reducă – dat fiind că automotorul nu necesită mișcări de rebrusare și manevră și permite accelerări și frânări mai bune”, a transmis angajatul CFR, citat de clubulferoviar.ro.
Citește mai multe pe acest link.