Un alt tren electric Alstom Coradia pentru România a intrat în teste. Este al doilea din cele 37 care vor străbate țara

Autor  admin   în       10 luni în urmã     4108 Vizualizări.  

Încă un tren Alstom Coradia pentru România a intrat zilele trecute în teste, acestea având parte la centrul de testare de la Velim, Cehia.

Citește și acest articol:

Trenul ar fi sosit la Velim în data de 5 ianuarie 2024. Potrivit clubferoviar.ro, trenul în cauză ar fi primul sosit la centrul ceh în acest an și are numărul 001, față de cel de la Făurei care poartă numărul 002. Conform sursei citate, „misterul” testării a fost dezlegat de către Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport România într-un comentariu la o postare pe o pagină de Facebook.

„Trenul 1 merge la Velim, Trenul 2 la Făurei”

„Rama trebuie să aibă toate testele TSI efectuate și să aibă, conform legislației EU autorizațiile de tip și de punere pe piață. Pentru a le obține, programul este extrem de complex și folosim nu mai puțin de 3 rame diferite pentru a le obține pe toate.
Atenție, NU plecăm de la zero (ar fi durat cel puțin 42 de luni), ci facem autorizarea pentru ceea ce se chemă o variantă a unui produs deja omologat. Din motive pe care nu le voi comenta mai mult decât am făcut-o cumva anterior, deși majoritatea au fost inițial prevăzute în România, în cele din urmă, Trenul 1 merge la Velim, Trenul 2 în România la Făurei, iar trenul 3 în Germania pe rețeaua germană unde sunt disponibile toate datele.
Toate aceste pentru a scurta timpul și a putea omologa cât mai rapid, în condițiile în care durata totală, chiar și pentru o variantă, se duce la peste 35 de luni. În concluzie, la Velim nu se fac numai teste ETCS, departe de asta, blocul de teste este mult mai complex”, a transmis directorul general Alstom Transport România.

Primul tren electric din cele 37 a sosit în România în 4 decembrie

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din lotul de 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a sosit pe 4 decembrie în Gara de Nord, urmând să intre în teste statice şi dinamice, deoarece acest model de tren nu a mai circulat în România.

După parcurgerea acestor etape, primele trenuri vor circula pe rutele Bucureşti – Braşov şi Bucureşti – Constanţa.

2,42

de miliarde de lei (fără TVA) este valoarea totală a contractului de achiziție a celor 37 de rame electrice

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2,42 miliarde lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs. Dintre ele, vor fi trenuri care vor pleca sau vor avea capăt de linie stația de cale ferată Cluj-Napoca.

  • București Nord – Constanța;
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
  • București Nord – Brașov – Cluj;
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
  • București Nord – Brașov;
  • București Nord – Iași;
  • București Nord – Suceava;
  • București Nord – Galați;
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria;
  • București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
  • Cluj – Timișoara;
  • Cluj – Suceava-Iași.

Caracteristici tehnice:

  • Viteza: 160 km/oră;
  • 6 vagoane;
  • Lungime: 121,2 metri;
  • Alimentare: 25kV 50 Hz;
  • 10 uși duble, pe fiecare parte a ramei;
  • 351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a;
  • 4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă);
  • Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori;
  • Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon;
  • Zonă pentru transportul bicicletelor.

Sursa foto: Centrul de testare Velim Cehia

Unii au citit și acest articol:

FOTO & VIDEO. Zece trenuri electrice moderne vor circula pe raza Regionalei CFR Cluj: 4 dintre ele pleacă din Cluj-Napoca, iar 6 au capăt de linie orașul nostru. Vă prezentăm traseele

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.