Turda își extinde statutul de nod rutier. Autostradă care va trece pe la Dej
Reprezentanții CNAIR au prezentat o informare asupra stadiului proiectelor din nordul țării, pentru un grup de parlamentari din această zonă. Cele mai importante și mai puțin cunoscute planuri sunt acestea, parte din Masterplanul general de transport:
- AUTOSTRADA NORDULUI – drum de mare viteză pe traseul Oar, Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, Suceava.
- SOMEȘ EXPRES – drumul expres Oar – Turda, care se suprapune pe Autostrada Nordului, de la granița cu Ungaria până la Dej.
„În maxim o lună de la adoptarea bugetului în Parlament vor fi semnate contractele pentru loturile Bistrița – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava, lucrări ce au un termen de finalizare a studiului de fezabilitate de 18 luni. Veste foarte bună pentru dejeni: 𝙘𝙚𝙣𝙩𝙪𝙧𝙖 𝘿𝙚𝙟𝙪𝙡𝙪𝙞 este inclusă în contractul de studiu de fezabilitate Lot 2 (Baia Mare – Bistrița), așa cum este inclus și nodul de mare viteză din zonă. Centura se va reproiecta pe profil de drum expres: două benzi pe fiecare sens, absolut necesare unui oraș în plină dezvoltare, ca Dejul”, a anunțat deputatul USR PLUS Viorel Băltărețu, participant la discuție.
Practic, drumul care va lega DN1 de A3, pe la Mărtinești, ar urma să fie primul pas pentru realizarea șoselei Someș Expres. Proiectul este în etapa de proiectare și demarare a licitației de execuție. Turda este cea mai favorizată; va avea conexiuni rapide către toate destinațiile importante, devenind probabil cel mai important nod rutier din Transilvania.