Turcii, „câtă frunză, câtă iarbă” în Transilvania. Giganții turci au câștigat contracte de 6 miliarde de euro în infrastructură

Autor  admin   în       8 luni în urmã  

România și Turcia au împreună un trecut istoric tumultos, dar globalizarea a făcut ca cele două state să treacă de la ură la acceptare, iar astăzi să dezvolte afaceri în sectoare importante ale economiei noastre. 

Turcii au câștigat contracte de 6 miliarde de euro în infrastructură

Constructorii din Turcia aveau deja în primăvară în România contracte de 6 miliarde de euro pentru 165 de kilometri de autostradă și cele două magistrale de metrou din București și Cluj, scrie economedia.ro. Între timp, Makyol a câștigat și cel mai scump lot de autostradă din România, lotul „Meseș” (41 km) de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde lei (1,36 miliarde euro).

Astfel, pentru infrastructura de transport rutier, Makyol, Mapa-Cengiz, Nurol, Alsim Alarko și Ozaltin au contracte semnate de 3 miliarde de euro cu Ministerul Transporturilor/CNAIR pentru 165 km de autostradă și drum expres, iar Gulermak și Makyol-Alsim Alarko au contracte de aproape 2,5 miliarde de euro pentru cele două magistrale noi de metrou Cluj-Napoca (1,8 miliarde de euro) și București, Gara de Nord-Otopeni cu cele două secțiuni.

Totodată, Gullermak mai lucrează în asociere cu FCC (Spania) pe lotul 3, Poieni – Aleșd (57 km) de pe Magistrala feroviară 300 Cluj-Napoca – Oradea. De asemenea, ESTA a semnat cu CNAIR două contracte de aproape 400 milioane euro pentru lărgire și reabilitare DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia.

Mai mult decât atât, compania turcă Makyol a câștigat recent licitația pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș (41 km) de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.

Constructorul român UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, a pierdut acest contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Totuși, turcii n-au semnat încă acest contract, deoarece au fost depuse contestații. Turcii chiar s-au contestat între ei pe acest lot.

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. După WeBuild, un alt constructor contestă licitația pentru cel mai scump contract din istoria Ministerului Transporturilor

Turcia se uită cu interes și la alte sectoare ale economiei românești: auto și e-commerce. Citește mai multe despre acest subiect, aici.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.