Turcii, „câtă frunză, câtă iarbă” în Transilvania. Giganții turci au câștigat contracte de 6 miliarde de euro în infrastructură

România și Turcia au împreună un trecut istoric tumultos, dar globalizarea a făcut ca cele două state să treacă de la ură la acceptare, iar astăzi să dezvolte afaceri în sectoare importante ale economiei noastre.
Turcii au câștigat contracte de 6 miliarde de euro în infrastructură
Constructorii din Turcia aveau deja în primăvară în România contracte de 6 miliarde de euro pentru 165 de kilometri de autostradă și cele două magistrale de metrou din București și Cluj, scrie economedia.ro. Între timp, Makyol a câștigat și cel mai scump lot de autostradă din România, lotul „Meseș” (41 km) de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde lei (1,36 miliarde euro).
Astfel, pentru infrastructura de transport rutier, Makyol, Mapa-Cengiz, Nurol, Alsim Alarko și Ozaltin au contracte semnate de 3 miliarde de euro cu Ministerul Transporturilor/CNAIR pentru 165 km de autostradă și drum expres, iar Gulermak și Makyol-Alsim Alarko au contracte de aproape 2,5 miliarde de euro pentru cele două magistrale noi de metrou Cluj-Napoca (1,8 miliarde de euro) și București, Gara de Nord-Otopeni cu cele două secțiuni.
Totodată, Gullermak mai lucrează în asociere cu FCC (Spania) pe lotul 3, Poieni – Aleșd (57 km) de pe Magistrala feroviară 300 Cluj-Napoca – Oradea. De asemenea, ESTA a semnat cu CNAIR două contracte de aproape 400 milioane euro pentru lărgire și reabilitare DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia.
Mai mult decât atât, compania turcă Makyol a câștigat recent licitația pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș (41 km) de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.
Constructorul român UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, a pierdut acest contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Totuși, turcii n-au semnat încă acest contract, deoarece au fost depuse contestații. Turcii chiar s-au contestat între ei pe acest lot.
Turcia se uită cu interes și la alte sectoare ale economiei românești: auto și e-commerce. Citește mai multe despre acest subiect, aici.