Tunelurile „Daniela” și „Alina”, de pe Autostrada Sibiu – Pitești, se vor finaliza în avans, promite constructorul

Autor  admin   în       2 saptãmâni în urmã     1737 Vizualizări.  

Constructorul austriac PORR estimează că va încheia forarea tunelului „Daniela” pe secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești până în perioada 15-20 februarie 2025, urmat de tunelul „Alina” la câteva săptămâni distanță. Aceste detalii au fost oferite de secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, în timpul unei vizite recente pe șantier.

Potrivit lui Scrioșteanu, lucrările de forare sunt avansate, cu aproape 2 kilometri excavați din lungimea totală de 2.700 metri a celor două tuneluri. În plus, proiectul include structuri metalice pentru hidroizolație, armarea structurii de rezistență și turnarea betonului, toate necesare pentru finalizarea tunelurilor. De asemenea, peste 70% din volumul total de excavații și aproximativ 60% din umpluturi au fost realizate.

„Constructorii estimează că în jurul datei de 15-20 februarie 2025 firul Daniela spre Sibiu va ajunge la portalul de ieșire, deci va finaliza tunelul Daniela, la o diferență de câteva săptămâni și tunelul Alina,” a declarat Scrioșteanu. După finalizarea excavației, lucrările vor continua pentru cămășuire, instalarea sistemelor de siguranță și alte echipamente, preconizate să dureze aproximativ un an.

Contractul pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, semnat cu PORR în 2021 pentru suma de 1,7 miliarde de lei, este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră din România. Lotul de 10 kilometri include tunelul cu galerie dublă de la Curtea de Argeș, care va ajuta la conectarea regiunilor Munteniei și Transilvaniei. Denumite „Daniela” și „Alina” după numele unor angajate ale PORR, tunelurile sunt primele de acest tip construite pentru o autostradă în România.

Pe lângă progresul în execuția tunelurilor, lucrările pe Lotul 4 includ montarea structurilor de rezistență, lucrări de drenaj și producția de prefabricate. În prezent, stadiul general al lucrărilor pe această secțiune a depășit 50%, fiind în avans față de graficul contractual care prevede finalizarea în 2027.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), finalizarea lotului Curtea de Argeș – Tigveni ar putea avea loc la sfârșitul anului 2026, în cazul în care ritmul actual de lucru se menține. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a menționat că este posibilă o devansare a termenului oficial, stabilit pentru martie 2027, dacă lucrările continuă în același ritm.

Mobilizarea PORR pe șantier este una impresionantă, cu 650 de muncitori și 210 utilaje active non-stop, demonstrând un angajament solid pentru finalizarea proiectului în timp record. Această secțiune va reprezenta un pas major în realizarea Autostrăzii Sibiu – Pitești, parte din coridorul european de transport care leagă vestul României de sudul țării, facilitând transportul de persoane și mărfuri.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.