Tuneluri noi și pe calea ferată. Marți pornește TBM-ul
Constructorul AKTOR (Grecia) începe pe 5 martie forarea tunelurilor de la Ormeniș și Racoș, tunelurile de pe Magistrala M 200 Brașov – Sighișoara, potrivit unui comunicat de presă. Tunelurile de la Ormeniș și Racoș pe lotul de mijloc Apața – Cața au o lungime totală de 12 kilometri galerie dublă, respectiv 24 kilometri/galerie. Lotul Apața – Cața unde Aktor este lider de proiect a ajuns la doar 20% execuție.
„Viitoarea magistrală feroviară Brașov – Sighișoara începe să prindă contur odată cu demararea de către Aktor, membră a grupului Intrakat, a celor mai dificile lucrări de pe traseul acesteia: forajul tunelurilor pe tronsonul Apața – Cața, care va fi realizat cu ajutorul a patru TBM-uri (utilaje de forare a tunelurilor).
Marți, 5 martie, ora 12:00, primul TBM va fi pornit în cadrul unei ceremonii la care vor participa înalte oficialități centrale și locale, pe șantierul din zona Racoș – Ormeniș, județul Brașov”, a anunțat Aktor.
Loturile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara unde lucrează RailWorks (Alstom lider de proiect) sunt la 24% execuție.
Contractul pentru reabilitarea secţiunii centrale Apaţa – Caţa (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) a fost semnat pentru 2,7 miliarde lei cu asocierea Aktor- Alstom – Arcada şi are o durată de 4 ani. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură:
Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km linie nou construită şi 12,464 km linie în tunele.