Tunelul „Alina” atinge borna de 1.000 de metri: când vom putea circula pe Autostrada Sibiu-Pitești

Autor  admin   în       8 luni în urmã  

Progresul lucrărilor la primul tunel rutier de autostradă din România, situat pe secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), continuă într-un ritm alert. Constructorul austriac Porr Construct a anunțat că firul „Alina”, dedicat sensului de mers Pitești-Sibiu, a atins borna de 1.000 de metri excavați. Această realizare vine la câteva luni după ce firul paralel, „Daniela”, a depășit aceeași distanță.

Progres pe ambele fire ale tunelului

Firul „Alina” măsoară 1.342 de metri, iar până în prezent constructorul a finalizat aproximativ 75% din excavații. În paralel, pe firul „Daniela” (1.350 de metri), s-au excavat deja 1.160 de metri și a început turnarea betonului final al structurii de rezistență, folosind un sistem automatizat de cofrare și turnare.

„Felicitări echipei fantastice Porr pentru atingerea bornei de 1.000 m excavați în tunelul Alina”, a scris Răducu Popa, un pasionat de infrastructură care monitorizează progresul lucrărilor.

Pe șantierul secțiunii 4, constructorul Porr Construct are mobilizate 650 de persoane și 210 utilaje de construcție, conform datelor oferite de secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Primul tunel rutier de autostradă din România

Tunelurile „Daniela” și „Alina” sunt primele tuneluri rutiere construite la nivel de autostradă pe un drum de mare viteză din România. Situate pe sub Dealul Momaia, în județul Argeș, acestea vor avea câte un fir separat pentru fiecare sens de mers, contribuind la fluidizarea traficului pe secțiunea 4 a autostrăzii, între Tigveni și Curtea de Argeș.

Când vom putea circula

Deși termenul contractual de finalizare este 2027, lucrările sunt în avans, iar oficialii estimează că secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești ar putea fi dată în trafic cel mai devreme în toamna anului 2025. „Cel mai târziu, circulația prin acest tunel va fi posibilă din primăvara anului 2026”, a declarat Scrioșteanu.

Mai mult, până la finalul anului viitor (2025), ar putea fi posibilă circulația neîntreruptă pe Autostrada Sibiu-Pitești, de la Pitești până la Tigveni, după deschiderea secțiunii 4.

Date tehnice ale proiectului

•Lungime secțiune: 9,86 km

•Constructor: Porr Construct SRL

•Valoare contract: 1,678 miliarde lei (fără TVA)

•Finanțare: Programul Transport (PT)

•Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 luni execuție)

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.