Trenurile cu „mers cadențat” vor conecta marile orașe din țară. Clujul, „pol de dezvoltare”

Autor  admin   în       4 ore în urmã     427 Vizualizări.  

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de autoritate de management, și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în calitate de beneficiar, au semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”.

Obiectivul principal al acestui proiect îl reprezintă introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România, printr-o abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distanțe medii și lungi, coroborat cu o mai bună definire a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național, ce include stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători, pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042.

Orașele vizate sunt: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Botoșani, Buzău, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria, Miercurea Ciuc.

18.978.097,39

de lei reprezintă valoarea totală a contractului de finanțare, în cadrul PT 2021 – 2027

Finanțarea va fi distribuită după cum urmează:
➡️13.555.783,85lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR);
➡️2.392.197,15 lei – bugetul propriu al beneficiarului, sumă provenită de la bugetul de stat;
➡️3.030.116,39 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA, sumă provenită de la bugetul de stat.
✔️Rezultatele așteptate și beneficiile socio-economice: mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației, pe o perioadă de cel puțin 10 ani, din jurul municipiilor reședință de județ ale României.
Perioada de implementare a contractului este de 24 de luni. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Transport 2021-2027.

Ce înseamnă „mers cadențat”

Mersul cadenţat” reprezintă un sistem în care trenurile circulă la intervale orare egale și precise, pentru aceleași categorii de tren, aceleași rute și aceleași stații, oferindu-le pasagerilor un grad de mobilitate mai mare şi un program previzibil al orelor de plecare/sosire.

Sistemul presupune însă o infrastructură feroviară dezvoltată și fiabilă,  cu garnituri de tren performante, suplimentarea personalului și recalificarea profesională a salariaților din sectorul de exploatare vagoane.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.