Trenuri mai rapide prin Cluj în viitor. Teste la 176 km/h pe Coridorul IV Pan-European
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a anunţat, luni, efectuarea de probe pe reţeaua feroviară modernizată de pe Coridorul IV Pan-European, unde trenurile au atins o viteză de 176 km/h. Aceste teste reprezintă o etapă importantă în verificarea viabilității tehnice a modernizărilor pe tronsonul Sighișoara – Teiuș – Coșlariu.
Probele desfășurate au verificat componente esențiale ale infrastructurii feroviare, inclusiv linia de contact, prinderile șină-traverse, precum și alte lucrări de artă. Procesul a fost realizat în conformitate cu normele stabilite prin HG 108/2020, care impun CFR să ofere o rețea interoperabilă, compatibilă cu cerințele operatorilor feroviari. Pentru aceste teste, Autoritatea de Siguranță Feroviară (ASFR) a emis o autorizație temporară operatorului implicat.
Traseul Sighișoara – Teiuș – Coșlariu face parte din Coridorul IV Pan-European, un proiect strategic pentru transportul feroviar care va conecta România la rețeaua europeană de mare viteză. Acest coridor ajunge și în Cluj, oferind o legătură directă spre Oradea și granița cu Ungaria.
Proiectele de modernizare ale liniei Coșlariu – Cluj-Napoca și Cluj – Oradea sunt parte dintr-o investiție majoră finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Aceste lucrări vor permite atingerea unor viteze de peste 160 km/h, ceea ce va transforma transportul feroviar într-o alternativă rapidă și eficientă la transportul rutier.