Trenuri electrice noi pe rutele Huedin – Cluj-Napoca – Bistrița Năsăud și Cluj-Napoca – Craiova. 11 garnituri vor circula pe aceste trasee
Ministerul Transporturilor propune modificarea numărului de trenuri ce le revin operatorilor de transport, cumpărate din fonduri UE, dar și noi termene pentru îndeplinirea obligațiilor ce revin ARF. Termenele se încadrează între 1 ianuarie 2026 și 31 decembrie 2028.
Un proiect al Ministerului Transporturilor propune noi termene pentru îndeplinirea obligațiilor ce revin ARF pe câteva motive. Proiectul menționează că este necesară modificarea unor termene din HG nr. 1453/2022, care necesită o prorogare și care au fost depășite sau există riscul de a fi depășite. Acest fapt duce la atenționări din partea organismelor avizatoare, respectiv Consiliul Concurenței, cu care aceste termene au fost agreate.
Proiectul stabileștre un nou mod de împărțire a trenurilor luate din fonduri europene între operatori, inclusiv CFR Călători (vezi graficul de mai jos). Conform sursei citate, Clujul va fi conectat astfel:
- pe traseul regional Huedin – Cluj-Napoca – Bistrița Năsăud vor circula 4 garnituri noi de trenuri electrice Alstom Coradia din partea operatorului de stat SNTC CFR Călători și 5 din partea operatorului privat Interregional Călători;
 - pe ruta Cluj-Napoca – Craiova va circula o garnitură de la SNTC CFR Călători și alta de la operatorul privat Softrans;
 


Citește tot articolul pe clubferoviar.ro.
Te-ar putea interesa și acest articol:











