Trenuri electrice noi: ARF cumpără 62 de rame pentru parcurs regional. Câteva dintre ele vor circula pe ruta Huedin – Cluj – Bistrița
Producătorul PESA (Polonia) a câștigat licitația pentru 62 de trenuri de trenuri electrice noi de scurt parcurs (Regio), a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Contractul cuprins între 3,2 și 4,2 miliarde lei poate fi semnat doar dacă Alstom (Franța) nu depune contestație.
Licitația pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) pe 16 mai 2022, iar în ianuarie 2023, Alstom și PESA au depus oferte pentru fiecare dintre cele trei loturi. PESA câștigase și licitația pentru 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs (InterRegio 2), dar potrivit economedia.ro, atât Alstom cât și PESA au depus contestație.
Contractul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, trenurile au o garanție de 15 ani care poate fi dublată până la 30 de ani, a transmis ARF pe contul său de Facebook.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) – LOTURILE 1, 2 și 3. După finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate ale celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului regional de scurt parcurs pentru LOTURILE 1, 2 și 3, prin desemnarea producătorului de material rulant PESA (POLONIA). Finanțarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
În continuare, menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.
Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume: