Trenul metropolitan. Clujul vrea să trimită prima cerere de finanțare în acest an
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a declarat astăzi că municipiul va depune anul acesta prima cerere de finanțare pentru proiectul trenului metropolitan.
„Chiar în această dimineață am avut o conferință online cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și de la CFR pentru a mai stabili ultimele detalii. Estimarea mea este că în acest an vom putea să avem aprobați indicatorii tehnico-economici pentru trenul metropolitan și să depunem prima cerere de finanțare. Acesta este obiectivul pe care îl avem pentru anul 2024. Sunt optimist că vom reuși să facem acest lucru. Chiar în zilele trecute am vorbit și cu primarii din jur și cu ceilalți care sunt implicați pentru a putea să grăbim emiterea anumitor avize”, a spus Tarcea, la Realitatea FM.
Acesta a explicat și care sunt provocările proiectului: „Pare că avem infrastructura pentru trenul metropolitan, dar de fapt nu o avem. Avem o infrastructură parțială pentru trenul metropolitan, pentru că sunt de făcut niște investiții în adaptarea infrastructurii existente la trenul metropolitan. Pare, într-adevăr, așa cum am spus, că este un proiect simplu, că punem două trenuri care merg dintr-o parte într-alta și cu asta gata. Gândiți-vă că noi a trebuit să sincronizăm proiectul trenului metropolitan cu cinci proiecte majore. O să vi le enumăr. O dată cu electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, după aceea cu metroul, cu culoarul de nord, cu parcul de la Expo Transilvania și cu modernizarea căii ferate care merge în cealaltă parte, înspre Dej. Adică noi a trebuit să sincronizăm toate aceste proiecte astfel încât să avem un proiect integrat, pentru că CFR-ul este o o companie care este de interes național, este o companie strategică și a trebuit să ne sincronizăm cu ei. Nu poți să pui un tren pe o linie și să spui gata, pentru că sunt și alte trenuri care au un program fix. Noi trebuie să construim peroane suplimentare, pentru că nu pot să coboare oamenii în câmp, la Bonțida sau la Câmpenești, sau în zona Tetarom sau în zona aeroportului. Ce o să facă dacă su coborât acolo, dacă nu ai infrastructura necesară, cea de peron, cea de gară, dacă nu ai și niște parcări în zonele în care oamenii pot să vină cu mașina, să își lase mașina și de acolo să ia trenul, să vină la Cluj. Deci pare că este un proiect simplu, dar de fapt nu este un proiect simplu.