Traseul V8. Primăria s-a decis asupra variantei de CENTURĂ OCOLITOARE

Municipalitatea a publicat varianta finală de traseu pentru centura metropolitană. Au fost propuse opt rute, iar cea aleasă este ultima, V8. Pe hartă este cea cu culoarea albastru intens.
Vă reamintesc să este un drum de 38 de kilometri pentru care Clujul speră să primească fonduri europene, peste 150.000.000 de euro. S-a realizat, săptămâna trecută, o anchetă de trafic, pentru a se afla unde trebuie realizate bretele, și s-au oprit 6.000 de șoferi într-o singură zi. Rezultatele par să nu fie importante însă. V8 are deja toate bretelele desenate, greu să mai schimbe ceva după prelucrarea datelor din teren.
Unde vor fi bretele:
- Între Căpușu și Gilău, conexiune cu DN1
- Gilău, conexiune cu Autostrada Transilvania
- intrarea Florești, conexiune cu DN1
- Florești, strada Eroilor – de aici pleacă o arteră spre SRU și se reîntâlnește cu centura după nodul Bucium
- Florești, strada Someșului
- Cluj, sens giratoriu Cora
- Cluj, strada Bucium
- Cluj, strada Dimitrie Gusti
- Cluj, strada Frunzișului – Câmpului
- Cluj, Calea Turzii
- Cluj, strada Mihai Românul
- Cluj, strada Măceșului
- Cluj, strada Borhanciului
- Cluj, strada Soporului
- Cluj, strada Someșeni. Din această zonă pleacă o buclă sudică, ocolește aeroportul și reîntâlnește centura la nodul 18
- Cluj, strada Traian Vuia
- Cluj, Bulevardul Muncii
- Cluj, centura Vâlcele – Apahida
- Apahida
- Apahida, centura Vâlcele – Apahida
Câteva observații. V8 înconjoară aeroportul, cu o buclă suficient de amplă, la nord, ca să lase loc unui posibil Parndorf de Cluj. Existau scenarii în care centura tăia terenul pe la mijloc și pa-pa outlet cu haine de firmă (AICI).
Străzile Câmpului și Frunzișului împart o bretea. Se zvonea că viceprimarul Dan Tarcea stă într-o zonă care putea fi vizată de exproprieri. Conform V8, nu se pune problema ca Tarcea să își piardă casa.