Tramvaie festive. Motivul pentru care nu au intrat în circulație noile vehicule pe șine
Campania electorală pentru alegerile locale a întors puțin lucrurile pe dos, la Cluj. Nu s-a mai făcut nicio ședință a comisiei tehnice de urbanism din 11 septembrie, de exemplu; stau proiectanții cu ochii în tavan. Și nu s-au trimis pe traseu tramvaiele noi. Ele așteaptă ca primarul Emil Boc să aibă timp de un moment festiv, poate chiar să se joace de-a vatmanul.
Constructorul, Astra Vagoane Călători Arad, a fost anunțat că săptămâna aceasta va avea loc lansarea cu pompă. S-a amânat însă, din cauză că PNL poartă ultimele negocieri pentru stabilirea listei de candidați la alegerile parlamentarii. Mai întâi au verde senatorii, abia apoi tramvaiele.
Așadar, totul se mută pe săptămâna viitoare, într-un interval meteo fără ploaie. Cu presă și multe fotografii pe Facebook. Like!
5
tramvaie noi are în depou, în acest moment, Compania de Transport Public (CTP). Deseară sosește al șaselea. “Până la finalul anului sper să ajungem la 12 tramvaie”, a declarat, pentru Media9, Vasile Diaconescu (foto sus), directorul companiei arădene.
Numai patru dintre tramvaie au fost concesionate de Consiliul Local către CTP; la următoarea ședință de Consiliul Local se va vota și completarea.
10
tramvaie mov vom vedea pe șinele dintre Bucium și CUG, în următoarea perioadă. Acestea sunt aproape jumătate din flota zilnică a CTP.
„Testele de la Cluj au ieșit foarte bine, nu a fost nicio problemă”, a subliniat Vasile Diaconescu.
Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca privind livrarea a 24 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Arădenii au mai livrat Clujului, în trecut, și troleibuze.
Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent în două orașe din România, la Arad și Oradea.
Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.
Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012. Și atunci a existat un contract cadru și urma să se cumpere 12 tramvaie, dar comanda s-a oprit la patru bucăți.