Trăiască bicicleta! Sute de kilometri de trasee velo propuse prin planul de mobilitate al Clujului
Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) este în curs de realizare. Media9 a obținut în exclusivitate draftul documentului și vă prezintă câteva dintre ideile conținute în acesta.
- PMUD aruncă o privire în viitorul mobilității Clujului. „Cetățenii înțeleg că parcarea nu este un drept garantat” și „o parte considerabilă din clujeni nu mai dețin autoturisme personale”
- Clujul are nevoie de poduri noi, cred specialiștii. Unde ar trebui construite
- Specialiștii în mobilitate cer mai multe benzi pentru autobuze și constrângeri pentru automobile
- Legături noi cu Clujul propuse pentru Chinteni și Feleacu. Care sunt drumurile de care zona metropolitană ar avea nevoie
- Încă un document strategic cere autogară lângă gară. Emil Boc s-a încăpățânat să refuze
PMUD este un document strategic în baza căruia Primăria poate solicita sume de bani nerambursabile din fondurile primite de România de la Comisia Europeană. Consultanții angajați pentru realizarea studiului sunt estonienii de la Civitta.
Am scris despre drumurile noi propuse, astăzi vă invităm să aflați ce infrastructură velo conține planul de mobilitate. Tot mai mulți clujeni aleg să se deplaseze cu bicicleta, de aceea este nevoie de piste și de parkinguri de biciclete.
Două dintre proiecte sunt deja în spațiul public, iar consultanții de la Civitta doar le-au preluat în PMUD. Amenajarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș între Tarnița – Gilău – Florești – Cluj Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida, respectiv amenajare pistă de biciclete de-a lungul Drumului Transregio Feleac TR35 (centura metropolitană), între Gilău și Apahida. Probabil din două proiecte se va ajunge la unul singur și vom vedea dacă va fi implementat.
În plus, consultanții cer realizarea de piste de-a lungul Someșului, a Văii Chintăului și a Canalului Morii. Apoi, propun amenajarea a 100 km de piste pentru biciclete de-a lungul drumurilor județene care leagă Cluj-Napoca de Cheile Turzii și Stațiunea Muntele Băișorii, respectiv un program de marcare și dezvoltare a traseelor cicloturistice de mică distanță dedicate amatorilor, cu plecare din Cluj-Napoca.
În PMUD se solicită și amenajarea de trasee cicloturistice (inclusiv dotări – puncte alimentare etc.) către principalele destinații turisitce din zona metropolitană. Traseele ar urma să se realizeze preponderent pe drumuri comunale, de hotar sau agricole fiind deschise doar bicicliștilor, pietonilor și utilajelor agricole acolo unde este nevoie.
PMUD acordă atenție și localităților din zona metropolitană. Se propun rețele integrate de trasee velo în comune și extinderea sistemului de bike sharing ”ClujBike” în Apahida, Baciu și Florești.
Ușor amuzant, consultanții de la Civitta propun și o întrecere sportivă: Turul Clujului – competiție de ciclism pentru profesioniști și amatori.
Cine este Civitta? Inițiată ca o alianță a firmelor de consultanță din statele baltice, cu sediul în Estonia, Civitta se prezintă acum drept cea mai importantă companie de consultanță de management din Europa Centrală și de Est. Specialiștii baltici operează în peste 40 de țări din Europa, Asia și America, având peste 10.000 de proiecte finalizate.