Traficul rutier după interzicerea camioanelor. Voi vedeți îmbunătățiri?

Măsura privind interzicerea traficului greu prin Cluj-Napoca, Baciu și Gilău a intrat oficial în vigoare vinerea trecută. Scopul: fluidizarea circulației în oraș și reducerea poluării. După o săptămână, reacțiile din spațiul public sunt amestecate: unii spun că traficul s-a mai aerisit, alții că măsura este aplicată doar parțial, în special în afara orașului.
„În Gilău minunea a ținut trei zile. Circulă tirurile într-o veselie. Nimeni să ia măsuri.” Adevărul diferă însă. Polițiștii au ieșit de mai multe ori pe DN1 să oprească tiruri. Ce-i drept, încă sunt camioane destule care traversează satul, însă nu la nivelul 3.300, câte erau înainte.
Unii utilizatori spun că poliția a fost activă doar în primele zile, în zone precum Baciu – giratoriul de la Napolact și Emerson.
„Dimineața era poliția locală în intersecții, acum nu prea se mai vede”, spune cineva, contrazis imediat:„Stă poliția lângă Lidl din Baciu de o săptămână. Au oprit toate tirurile.”
Alții remarcă efecte pozitive pe Bulevardul Muncii și în cartierul Iris. „Pe Bulevardul Muncii se simte diferența. E mult mai lejer acum.”
„În Iris chiar se simte diferența. Pe Oașului pare mai liber. Dar poate și pentru că e vacanță…”
Unii șoferi se arată sceptici că tirurile au fost vreodată cauza principală a aglomerației:
„Nu tirurile erau problema, ci oamenii care merg până la mall cu mașina după un bax de apă.”
„E bine că au dispărut unele tiruri, dar dacă cei din Baciu văd că e mai liber drumul, o să ia iar mașina… și gata coloana.”
În paralel, alți participanți la trafic susțin că ar fi nevoie de măsuri mai ample pentru a rezolva problema traficului:
„Până nu se bagă restricții serioase pentru mașini și nu se fac piste de biciclete, o să fie tot mai rău.”