Tot ce e mai bun pentru zona metropolitană. Câte autobuze electrice se cumpără prin PNRR
În ședința Consiliului Local Cluj-Napoca din 26 aprilie, se va discuta achiziționarea unor autobuze electrice și a stațiilor de încărcare adiacente, pentru transportul din zona metropolitană, în parteneriat cu Primăria Florești. Cele două UAT-uri nu vor scoate însă niciun ban din buzunar. Banii pentru cumpărături ar urma să vină din Planul național de redresare și reziliență.
18
autobuze electrice ar urma să fie cumpărate pentru transportul din zona metropolitană. De asemenea, se vor achiziționa 18 de stații de încărcare lentă și 6 de încărcare rapidă.
Vorbim despre autobuze electrice articulate (cu burduf) de circa 18 metri lungime, care pot transporta până la 150 de persoane în același timp. În acest moment, Clujul nu are decât autobuze electrice nearticulate sau autobuze articulate diesel.
Autobuzele se cumpără de către primării și se concesionează Companiei de transport public (CTP) Cluj.
„Aceste autobuze vor face legătura Cluj – Florești. Cei din Florești sunt tot clujeni. Bineînțeles că autobuzele vor deservi și Gilăul, care este în aceeași zonă. Trebuie să avem aceeași calitate a vieții în toată zona metropolitană”, a spus vineri Emil Boc.
Se vor cumpăra și 45 de stații de încărcare pentru automobile, din același program.
73,7
milioane de lei, cu TVA inclus, se estimează că vor costa autobuzele și stațiile de încărcare. Din această sumă, 61,9 milioane ar urma să fie decontați Bruxelles-ului. TVA-ul, 11,6 milioane de lei, va fi suportat de la bugetul de stat.
Compania de transport public Cluj deține în acest moment 259 de autobuze (dintre care 41 electrice), 90 de troleibuze și 24 de tramvaie. Compania operează 64 de linii locale și 28 de linii metropolitane – Florești (6 linii), Baciu (5 linii), Chinteni (4 linii), Apahida (7 linii), Feleac (3 linii), Gilău (două linii), Ciurila (0 linie), cu un total de peste 350 de kilometri.
În perioada pre-pandemie, CTP a asigurat peste 190 de milioane de călătorii anual.