TOPUL liniilor de cale ferată din țară prioritare la electrificare. Care este situația rutei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor
Liniile Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor și Giurgiu Frontieră – București se numără printre căile ferate care au prioritate în programul național de electrificare. În prezent, aproape 38% din rețeaua administrată de CFR S.A. este electrificată.
„La ora actuală, CFR S.A. administrează 4.031 km de cale ferată electrificată, adică o cotă de 37,97% din rețeaua gestionată și administrată de companie”, au explicat, potrivit economica.net, reprezentanții CFR SA.
Conform CFR SA, în cadrul Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, sunt prevăzute următoarele proiecte de electrificare a liniilor de cale ferată aflate pe rețeaua TEN-T Core si TEN-T Comprehensive:
• Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor;
• Giurgiu Frontieră – București;
• Dărmănești – Vicșani – Frontieră;
• Complexul feroviar București;
• Pașcani – Iași – Frontieră;
• Timișoara – Stamora Moravița Fr.;
• Videle – Giurgiu;
• Constanța – Mangalia;
• Craiova – Calafat.


Potrivit sursei citate, prin documentele europene sunt stabilite etapele principale ale reorientării unui număr crescut de activități către moduri de transport mai sustenabile, iar România, în calitate de stat membru trebuie să contribuie, prin angajamentele asumate, la atingerea acestor ținte, respectiv:
• călătoriile colective programate cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului până în 2030 în interiorul UE;
• traficul pe calea ferată de mare viteză se va dubla până în 2030 și se va tripla până în 2050;
• traficul feroviar de marfă va crește cu 50 % până în 2030 și se va dubla până în 2050.
Citește și articolul de mai jos care îți spune care este stadiul lucrărilor la sfârșit de februarie 2025 pe linia Cluj – Oradea – Episcopia Bihor:











