Topul constructorilor de căi ferate: ce progrese se înregistrează între Cluj și Oradea

Autor  admin   în       3 zile în urmã     3959 Vizualizări.  

Modernizarea liniilor de cale ferată din România continuă, cu progrese semnificative pe tronsonul care leagă Cluj-Napoca de Oradea, parte a coridorului european TEN-T. Acest proiect strategic vizează îmbunătățirea conectivității regionale și internaționale, reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței transportului feroviar.

Cluj-Napoca – Aghireș: lucrările avansează

Pe tronsonul Cluj-Napoca – Aghireș, asocierea Alstom – Arcada a raportat un progres de 7 puncte procentuale, ajungând la un stadiu fizic al lucrărilor de 17%. Acest segment este esențial pentru modernizarea și electrificarea liniei Cluj-Oradea, urmând să permită viteze de circulație de până la 160 km/h pentru trenurile de pasageri și 120 km/h pentru cele de marfă.

Aghireș – Poieni: continuarea modernizării

Pe tronsonul Aghireș – Poieni, aceeași asociere Alstom – Arcada a înregistrat un progres de 5,6 puncte procentuale. Deși ritmul lucrărilor este mai lent comparativ cu alte segmente, acest lot rămâne un element vital al rețelei feroviare modernizate, asigurând legătura între Cluj și granița cu Ungaria.

Performanța generală a constructorilor

În clasamentul constructorilor care activează pe liniile feroviare din România, progresul lucrărilor variază:

•FCC Construccion, compania spaniolă responsabilă de tronsonul Lugoj – Timișoara Est, a raportat cel mai mare avans, de 11,35 puncte procentuale, cu un stadiu fizic total de peste 18%.

•Arcada – ISPCF a avut un progres de 11,2 puncte procentuale pe reabilitarea stațiilor Fetești și Ciulnița, cu un stadiu fizic de aproape 68%.

•Aktor – Alstom – Arcada, care lucrează pe tronsonul Apața – Cața (linia Brașov – Sighișoara), a raportat un avans de peste 9 puncte procentuale, ajungând la un stadiu total de execuție de aproape 39%.

 

 

 

 

About