TOPUL CONSTRUCTORILOR de autostrăzi pe luna trecută. UMB și Erbașu, progrese notabile în Transilvania

Autor  admin   în       5 luni în urmã  

Competiția pentru primele locuri în topul constructorilor de autostrăzi și drumuri expres din România s-a intensificat în luna precedentă, odată cu apropierea termenelor de finalizare pentru mai multe șantiere importante. Liderii lunii trecute, potrivit monitorizării CESTRIN, sunt UMB, Porr și Nurol, care au înregistrat cele mai mari progrese fizice pe tronsoanele aflate în execuție.

Performanțe în toată țara, dar și în Transilvania

🔹 UMB, cel mai mare constructor român de infrastructură rutieră, a avut un avans spectaculos de 10 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova–Pitești (DEx12). Finalizarea acestui tronson este așteptată chiar luna viitoare, asigurând conexiunea completă cu Autostrada A1 București–Pitești.

🔹 Porr Construct a urcat pe locul al doilea, cu un progres de 7,85 puncte pe secțiunea 4 Tigveni–Curtea de Argeș a A1 Sibiu–Pitești, o zonă cu relief dificil și lucrări complexe de artă.

🔹 Pe locul trei se află Nurol, cu 7,56 puncte procentuale avans pe lotul 3 Pietroasele–Buzău al Autostrăzii A7. Se pregătește acolo o deschidere parțială a câtorva kilometri, pentru a permite inaugurarea tronsoanelor vecine.

Transilvania: Erbașu și UMB avansează în zona Clujului

🟩 În regiunea Transilvaniei, tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte a Autostrăzii A3 Transilvania, a înregistrat un progres de 5,36 puncte procentuale în luna trecută. Lucrările sunt executate de Construcții Erbașu, care revine astfel în topul național al constructorilor activi.

🟩 Tot în A3, dar pe un tronson mai aproape de Cluj, UMB a raportat un avans de 3,8 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, ajuns la un stadiu fizic de aproape 77%. Acest lot este extrem de important pentru legătura Clujului cu județul Sălaj și cu viitoarea autostradă A3 spre nordul țării.

UMB mai apare în top cu:

  • 6 pp avans pe lotul 1 Focșani–Domnești Târg (A7)
  • 5 pp pe lotul 2 Domnești Târg–Răcăciuni (A7)
  • 3 pp pe lotul 4 Nord (A0) și pe Răcăciuni–Bacău (A7)

WeBuild (Italia) a avut două progrese semnificative:

  • 4,77 pp pe secțiunea 5 Curtea de Argeș–Pitești (A1), dată deja în trafic
  • 4,57 pp pe secțiunea 3 Cornetu–Tigveni

Mapa – Cengiz a raportat aproape 4 pp avans pe secțiunea 2 Boița–Cornetu (A1).

Aktor (Grecia) a avut 2,75 pp progres pe lotul 3 Sud al A0, iar CCECC (China) a raportat 2 pp pe lotul 3 Nord al A0.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.