Topul constructorilor de autostrăzi pe 2024: UMB conduce detașat clasamentul, urmat de turcii de la Makyol și italienii de la WeBuild
UMB, cel mai puternic constructor din România, intră în anul 2024 cu 388 de kilometri de autostradă și drumuri de mare viteză contractați. Astfel, UMB conduce detașat clasamentul constructorilor cu cei mai mulți kilometri de autostradă pentru care sunt contracte de execuție semnate.
Pe locul următor se află Makyol, un constructor din Turcia, nou pentru infrastructura rutieră din România, căruia CNAIR i-a atribuit secțiunea Sibiu – Făgăraș (4 loturi care însumează o lungime totală de 68 de kilometri).
Pe locul 3, la diferență de doar un kilometru, se află italienii de la WeBuild cu 67 de kilometri, loturile 3 și 5 ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
35
de miliarde de lei (aprox. 7 miliarde de euro) reprezintă valoarea totală a contractelor primite de constructorii UMB, WeBuild și Makyol.
Primii trei constructori au contracte de proiectare și execuție cu o valoare de peste 35 de miliarde de lei: UMB cu 22 de miliarde, WeBuild cu 7 miliarde de lei și Makyol cu 6,3 miliarde de lei, potrivit statisticilor pe care le-a realizat Asociația Pro Infrastructură (conform graficelor de mai jos).
Conform economedia.ro, cel mai mare contract de execuție semnat îi aparține constructorului italian WeBuild cu 5,3 miliarde lei, pentru lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești (37 kilometri), cel mai lung dintre cele 5 loturi, dar nu și cel mai lung lot contractat (lotul 2 al Autostrăzii A7 Focșani – Bacău are 39 kilometri), iar lotul „Meseș” de pe Autostrada Transilvania, aflat acum în licitație, are 41 de kilometri.
Locul 4 în topul constructorilor după numărul kilometrilor de autostradă îi revine asocierii Pizzarotti – Retter, cu un total de 39 de kilometri, iar pe poziția 5 se află constructorul turc Mapa – Cengiz cu cei 31 de kilometri ai lotului 2 de pe A1 Sibiu – Pitești.
Foto: API