Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna mai. Surpriză mare: UMB nu e pe podium! Progresele de pe Autostrada Transilvania

Autor  Tudor Știrbu   în       2 zile în urmã     853 Vizualizări.  

Antreprenorul turc Ozaltin domină topul constructorilor de șosele de mare viteză din România și pe luna mai, cu lucrările la „Autostrada Ford Otosan”. Ozaltin este constructorul care va realiza cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania. Ozaltin s-a clasat pe primul loc în rândul constructorilor de autostrăzi și în luna aprilie.

 

Pe locurile următoare se află constructorii loturilor 1 și 2 de pe A7 Ploiești – Buzău, respectiv asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace. Surpriza o constituie UMB, care după multe luni nu mai apare pe podium.

Pe de altă parte, lucrările pe loturile de pe Autostrada Transilvania în luna mai au înregistrat progrese foarte mici, la fel ca în lunile precedente.

Grafic cu progresele înregistrate de constructorii de autostrăzi și drumuri expres în luna aprilie 2024. Sursa foto: CNAIR

Locul 1. Constructorul tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12) a avut și în luna mai cel mai mare progres de pe marile șantiere de infrastructură rutieră din România. Astfel, asocierea condusă de turcii de la Ozaltin a înregistrat un avans de aproape 15 puncte procentuale pe acest tronson ce urmează să fie dat în trafic până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual, potrivit estimărilor CNAIR, citate de economica.net.

Locul 2. Pe următoarea poziție s-a clasat asocierea Pizzarotti – Retter, care a mai avansat cu încă 9 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău. Astfel, lucrările la acest lot ce urmează să fie dat în trafic tot în 2024 sunt realizate în proporție de 69%, conform datelor CESTRIN aferente lunii mai.

Locul 3. Podiumul topului este completat de asocierea Coni – Trace, care a avut un progres de 6,5 puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Mizil – Pietroasele, după două luni. Și acest lot este programat pentru inaugurare în 2024, fiind realizat în proporție de 68%.

Dacă vrei să vezi rezultatele celorlalte companii, intră pe acest link.

Lucrările pe A3 stagnează

Din păcate, lucrările de pe Autostrada Transilvania în luna mai 2024, la fel ca în aprilie sau martie, au stagnat. Asta și pentru că antreprenorul, Spedition UMB, și-a mutat utilajele și oamenii de pe A3 pe șantierele din sudul și sud – estul țării.

Este an electoral, știți asta; politicienii aflați la putere au promis că în 2024 vor da în folosință 4 loturi din cele 13 de pe Autostrada Moldovei.

Ministerul Transporturilor este condus de Sorin Grindeanu (PSD); iar bazinul social – democraților cuprinde o bună parte din Moldova.

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în luna mai 2024

Din datele CNAIR, pe loturile de pe A3 unde lucrează UMB Spedition, compania deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, progresele au fost foarte mici. Sub un procent fiecare lot.

Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna februarie este de 73 %, cu 0,81% mai mult decât în luna aprilie 2024 (72,19%). Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite de antreprenorul turc Ozaltin.

Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, stadiul fizic este de 42,35%, cu 0,95% mai mult decât în luna precedentă (41,40%). Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR și trebuie finalizate până în decembrie 2026.

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-are constructor. CNAIR a anunțat că îl va desemna până în 28 iunie 2024. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).

Pe șantierul DEx4 (drumul expres de lângă Tureni, care va face legătura între Autostrada Transilvania și DN1) ultimele date ale CNAIR (mai 2024) arată o mobilizare bună și un progres de 36%. Lucrările la DEx4 ar trebui finalizate în februarie 2025.

Mai jos e articolul care îți spune ce lucrări au fost făcute pe șantierul de lângă Tureni și dacă putem spera ca acestea să fie încheiate înainte de termenul din contract.

GALERIE FOTO. Evoluție excelentă pe șantierul DEx4 Tureni: peste 6 procente în ultimele 2 săptămâni. Stadiul fizic al lucrărilor

Cum arăta situația în luna aprilie 2024:

Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna aprilie. Surpriza e Ozaltin. Dimex și UMB, pe podium. Progresele de pe Autostrada Transilvania

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.