Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna iunie: un antreprenor turc, pe locul 1 a treia lună la rând! Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania
Topul constructorilor de autostrăzi și drumuri expres pe luna iunie este condus de constructorul Ozaltin din Turcia. Antreprenorul turc a câștigat licitația pentru realizarea celor două viaducte de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică și lucrează la „Autostrada Ford Otosan”. Pe locul secund se află UMB Spedition, din grupul condus de către omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, iar pe trei asocierea Coni – Trace, cu lucrări la Autostrada Moldovei A7.
Pe de altă parte, lucrările pe unul din loturile de pe Autostrada Transilvania finanțate prin PNRR au înregistrat progrese foarte mici, la fel ca în lunile precedente. În schimb, pe celălalt lot progresul a fost decent.
Clasamentul pe luna iunie 2024
Locul 1. Constructorul turc Ozaltin ocupă pentru a treia lună la rând primul loc în topul constructorilor de șosele de mare viteză din România cu un progres de peste 12 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Antreprenorul turc a executat mai bine de jumătate din lucrările rămase de finalizat pe acest lot.
Locul 2. Grupul UMB se situează pe locul secund, cu un avans semnificativ de 10 puncte procentuale, pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii din A7 Buzău – Focșani. UMB lucrează și pe loturile de pe Autostrada Transilvania.
Locul 3. Podiumul este completat de asocierea româno – bulgară Coni – Trace, care marchează un progres de 9,5 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. Astfel, lucrările la cel mai avansat lot din A7, finanțată prin PNRR, au ajuns în iunie la un stadiu de 77,5%. De altfel; prima inaugurare pe A7, estimată de autorități în luna septembrie, ar putea avea loc chiar pe acest lot, conform economica.net.
Grafic cu progresele înregistrate de constructorii de autostrăzi și drumuri expres până în luna iunie 2024. Sursa foto: CESTRIN
Topul continuă tot cu UMB, ce raportează un avans de 7 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), unde stadiul lucrărilor a ajuns la 59%. Tot cu 7 puncte procentuale a avanst UMB și pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat al A7 Buzău – Focșani, unde lucrările sunt realizate în proporție de 44%.
UMB revine cu un progres de 6 puncte procentuale pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani, realizat 40%. Dacă vrei să vezi rezultatele celorlalte companii, intră pe acest link.
Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în luna iunie 2024
Potrivit CNAIR, pe loturile de pe A3 unde lucrează UMB Spedition, progresele sunt următoarele:
Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor (30,06 km), stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna iunie este de 73,88 %, cu 0,88% mai mult decât în luna mai 2024 (73%). Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite de antreprenorul turc Ozaltin.
Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km), stadiul fizic este de 45,85 %, cu 3,50% mai mult decât în luna precedentă (42,35%). Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR, iar termenele au fost extinse, la cererea constructorului UMB, pentru iulie 2026, respectiv decembrie 2026.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-are constructor. CNAIR a anunțat că îl va desemna până în 28 iunie 2024. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).
Ce se întâmplă pe șantierul DEx4 Tureni
Pe șantierul DEx4 (drumul expres de lângă Tureni, care va face legătura între Autostrada Transilvania și DN1), cifra de progres de pe harta CESTRIN este nemodificată de trei luni, în timp ce Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj publică date noi care arată un progres de 45%. Lucrările la DEx4 ar trebui finalizate în februarie 2025.
Mai jos e articolul care îți spune ce lucrări au fost făcute pe șantierul de lângă Tureni și dacă putem spera ca acestea să fie încheiate înainte de termenul din contract.
Un proiect de infrastructură vital pentru Cluj nu va fi gata cum s-a promis. „Ne vedem în 2025”