Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna decembrie. Surpriză: UMB a ieșit din Top 5! Care sunt progresele pe Autostrada Transilvania
Pentru prima dată după mult timp, cel mai puternic constructor român de autostrăzi și drumuri de mare viteză, UMB, nu se află în Top 5 cei mai harnici antreprenori în privința progresului realizat pe ultima lună din 2023.
În ultimele luni ale anului trecut, UMB s-a clasat constant pe unul dintre primele trei locuri în acest top. Compania controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu are șantiere deschise pe Autostrada Transilvania (cu finanțări prin PNRR), în sudul țării (A0) și pe Autostrada Moldovei (A7).
Potrivit datelor actualizate ale CNAIR, cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi în decembrie 2023 au fost înregistrate pe primele două loturi ale A7 Ploiești – Buzău (Coni și Pizzarotti) și pe A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 4 (Porr Construct).
Progresele realizate de constructorii de autostrăzi din România în luna decembrie 2023. Sursa foto: grafic CNAIR
- Prahovenii de la Coni domină pentru prima dată clasamentul constructorilor de autostrăzi, conform datelor înregistrate de CNAIR pe luna decembrie 2023. Coni a raportat cel mai mare progres de pe șantierele de autostrăzi din România, de aproape 6 puncte procentuale. Astfel, lucrările pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Buzău – Focșani au ajuns la un stadiu de peste 41%.
- Poziția a doua este ocupată de asocierea Pizzarotti – Retter, constructorii lotului vecin. Aceștia au raportat un avans de 3 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, realizat 43%. Cel mai mai avansat lot din A7 ar trebuie finalizat tot în 2024, conform estimărilor directorului CNAIR, Cristian Pistol.
- Top 3 este completat de constructorul austriac Porr, care a marcat un progres de 2,64 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (A1). Lotul care cuprinde și un tunel de autostradă este realizat în proporție de 18%.
Constructorul turc Alsim Alarko a avut un avans de 2,5 puncte procentuale în luna decembrie 2023 pe lotul 1 Sud din Autostrada Bucureștiului (A0) și se clasează pe locul 4.
Compania austriacă Strabag a raportat un progres de 1,55 puncte procentuale pe drumul expres ce va conecta Oradea la Autostrada Transilvania (A3) și se află pe locul 5. DEx 14 ar trebui finalizat în următoarele două luni și a ajuns la un stadiu fizic de 91%.
Pe următoarea poziție se află constructorul turc Ozaltin, cu un avans de 1,39 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12).
UMB se află doar pe locul 7 în topul constructorilor de autostrăzi pe luna decembrie 2023. UMB a realizat un progres de 1,28 puncte procentuale pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al A7 Buzău – Focșani. Lucrările includ și un pod peste râul Buzău și au ajuns la un stadiu de 26%, însă pasionații de infrastructură nu sunt prea optimiști că vor fi finalizate în 2024, potrivit contractului.
Progrese infime pe Autostrada Transilvania
Pe loturile aflate în lucru de pe Autostrada Transilvania progresele sunt mici sau chiar foarte mici de la o lună la alta.
Situația pe loturile de pe A3, unde lucrează UMB Spedition, se prezintă în felul următor:
- lotul Nădășelu – Zimbor – stadiul fizic al lucrărilor este de 71,50 %, progresul realizat față de luna precedentă (față de noiembrie 2023) fiind de numai 0,05%;
- lotul Zimbor – Poarta Sălajului – stadiul fizic al lucrărilor este de 41,20 %, progresul realizat față de luna precedentă fiind, la fel ca pe lotul vecin, de numai 0,05%;
- DEx4 Turda – Tureni – stadiul fizic al lucrărilor este de 12 %.