Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi în luna martie. Surpriză: constructorul român UMB cade pe 3. Care sunt progresele pe Autostrada Transilvania
Clasamentul constructorilor de autostrăzi din Românaia este dominat în luna martie de către asocierea Coni – Trace, urmată de asocierea Pizzarotti – Retter și de constructorul român UMB.
Pe loturile de pe Autostrada Transilvania, din păcate, progresele sunt insignifiante sau chiar zero: pe Nădășelu – Zimbor – 0,68%, iar pe Zimbor – Poarta Sălajului – 0%. Un lucru pozitiv s-a înregistrat pe Drumul Expres (DEX4) A3 – DN1 Tureni: stadiul fizic al lucrărilor la sfârșitul lunii martie este de 25%, după o stagnare în ianuarie și februarie.
Situația pe loturile de pe A3, unde lucrează UMB Spedition, se prezintă în felul următor:
- lotul Nădășelu – Zimbor – stadiul fizic al lucrărilor este de 72,05 %, progresul realizat față de luna precedentă (față de februarie 2024) fiind de numai 0,68%;
- lotul Zimbor – Poarta Sălajului – stadiul fizic al lucrărilor este de 41,26 %, progresul realizat față de luna precedentă fiind de 0%;
- DEx4 Turda – Tureni – stadiul fizic al lucrărilor este de 25 %.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-a fost scos la licitație. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).
Progresele realizate de constructorii de autostrăzi din România în luna martie 2024. Sursa foto: grafic CNAIR
Locul 1; asocierea Coni – Trace, care a avut un avans de aproape 17 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău, potrivit economica.net.
Locul 2 este ocupat de asocierea Pizzarotti – Retter; cu un progres de 6,78 de puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Dumbrava – Mizil. Termen de finalizare în toamna acestui an.
Locul 3 este ocupat de UMB; acesta a avansat cu 5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12); lucrările sunt programate pentru finalizare tot în 2024.
Turcii de la Ozaltin (locul 4) au raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe tronsonul 1 al DEx12. Oficialii de la Transporturi mizează și pe acest lot în estimările de inaugurări în 2024.
În top urmează austriecii de la Porr (locul 5), cu un avans de 3,7 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au ajuns în martie la peste 28%.
Vezi care sunt următorii constructori și pe ce loturi lucrează, aici.
Cum arăta situația în luna februarie 2024: