Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi în februarie: UMB a revenit pe primul loc. Surprize pe locurile 2 și 3. Care sunt progresele de pe Autostrada Transilvania
Topul constructorilor de autostrăzi pe luna februarie 2024 este condus de cel mai puternic antreprenor român, UMB; acesta a revenit pe primul loc cu lucrările la Autostrada Moldovei (A7). Pe următoarele locuri de pe podium, poate surprinzător, se află constructorii Pizzarotti (Italia) și Alarko (Turcia), cu lucrări pe A7, respectiv A0.
Grafic cu progresele înregistrate de constructorii de autostrăzi și drumuri expres în luna februarie 2024. Sursa foto: CNAIR
Foto: A7 Focșani – Bacău lot 2, constructor – UMB (sursa: YouTube Spiri Drone)
Din păcate, lucrările de pe Autostrada Transilvania în luna februarie 2024, la fel ca în ianuarie, au stagnat. Asta și pentru că antreprenorul, același UMB, și-a mutat utilajele și oamenii de pe A3 pe șantierele din sudul și sud – estul țării.
Este an electoral, știți asta; politicienii aflați la putere au promis că în 2024 vor da în folosință 4 loturi din cele 13 de pe Autostrada Moldovei.
Ministerul Transporturilor este condus de Sorin Grindeanu (PSD), iar bazinul social – democraților cuprinde o bună parte din Moldova.
Revenind.
Locul 1. UMB s-a clasat pe primul loc în luna februarie în topul constructorilor de autostrăzi, cu un progres de 8 puncte procentuale pe lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău în luna februarie, potrivit celor mai recente date.
Locul 2. Asocierea Pizzarotti – Retter se află pe următorul loc și a înregistrat un avans de circa 7 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil din A7 Ploiești – Buzău. Asocierea condusă de constructorii italieni a trecut de pragul de 50% cu lucrările pe acest lot de 21 de kilometri, estimat de asemenea să fie dat în trafic în 2024.
Locul 3. Ultima treaptă a podiumului este ocupată de constructorul turc Alsim Alarko, care a raportat un progres de 4,41 puncte procentuale pe lotul 1 al A0 Sud. Lucrările pe acest lot, ce urmează să fie deschis parțial în aprilie, au ajuns la aproape 89%.
Citește mai multe despre progresele înregistrate în luna februarie de ceilalți constructori, aici.
Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în februarie 2024
Din datele CNAIR, pe loturile de pe A3 unde lucrează UMB Spedition, compania deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, progresele au fost ridicol de mici.
Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, stadiul fizic al lucrărilor, înregistrat în luna februarie, este de 71,37 %, cu 0,17% mai mult decât în luna ianuarie 2024. Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite.
Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, stadiul fizic este de 41,26%, cu 0,16% mai mult decât în luna precedentă. Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR și trebuie să fie încheiate până în decembrie 2026.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-a fost scos la licitație. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).