TOP AUTOSTRĂZI. Autostrada Transilvania, pe locul 3 în privința bugetului propus pe acest an, dar mult mai mic decât în 2023

Autor  admin   în       1 year în urmã  

Bugetul Ministerului Transporturilor pe 2024 prevede investiții mai mici față de ce s-a cheltuit în 2023 pentru unele proiecte de infrastructură rutieră mare, în vreme ce Autostrada Moldovei (A7) beneficiază de fonduri mai mult decât duble pe unele tronsoane.

Cu toate că se află în Top 3 privind finanțarea în acest an, Autostrada Transilvania (A3) primește un pic mai mult de jumătate din cât a cheltuit în 2023.

909

milioane de lei este bugetul de cheltuieli propus pe acest an pentru Autostrada Transilvania.

Autostrada Transilvania (A3), cu un buget propus de 909 milioane de lei, se află pe locul 3 în acest clasament, potrivit economica.net. Alocarea pe 2024 este sub nivelul cheltuit în 2023, de circa 1,6 miliarde de lei. De altfel, A3 a fost autostrada pentru care s-au cheltuit cei mai mulți bani în 2023.

De remarcat aici e că DEx4 Turda – Dej, drumul care face legătura între DN1 și Autostrada Transilvania în dreptul localității Tureni n-a primit niciun leu în acest an de la bugetul Ministerului Transporturilor.

Sursa: mfinante.gov.ro

Autostrada Moldova (A7) Bacău – Pașcani, cu un buget propus de 1,15 miliarde de lei, se află pe primul loc. Spre comparație, în 2023 cheltuielile cu acest proiect derulat de grupul UMB au fost de 452 de milioane de lei.

1,13 miliarde

de lei este bugetul propus pentru prima autostradă transcarpatică A1 Sibiu – Pitești.

Pe a doua poziție se află A1 Sibiu – Pitești, cu o alocare de 1,13 miliarde de lei pentru anul 2024. În ciuda apariției pe podium, prima autostradă transcarpatică beneficiază de o alocare mai mică decât nivelul cheltuielor preliminate din 2023, de 1,38 miliarde de lei.

400

de milioane de lei va primi Autostrada Lugoj – Deva, de 13 ori mai mult decât a cheltuit în 2023.

Un proiect pentru care alocarea bugetară crește exponențial este Autostrada Lugoj – Deva (A1). Pentru primul contract de tunel câștigat de UMB sunt alocați în 2024 400 de milioane de lei, față de 32 milioane de lei anul acesta.

De asemenea, Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13) are prevăzut pentru 2024 un buget de 391 milioane de lei, față de cheltuiala preliminată de 19 milioane de lei în 2023.

Drumul Expres Oradea – A3, care urmează să fie finalizat de Strabag în primele luni ale anului, are o alocare bugetară de 158 milioane de lei, față de cheltuieli de 321 milioane lei anul trecut.

Citește mai multe aici.

Te-ar putea interesa și acest articol:

Câți kilometri de autostradă sunt construiți în județul Cluj + pe ce loc se află în țară. Legătura strânsă între autostrăzi și economie

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.