Tensiuni la Florești, pe tema transportului public

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     2327 Vizualizări.  

Discuții aprinse astăzi, la ședința de îndată a Consiliului Local, convocată de primarul Bogdan Pivariu, pe tema transportului în comun. Compania de Transport Public (CTP) a solicitat o compensație de exploatare de 1,5 milioane de lei. Fiecare unitate administrativ-teritorială care face parte dintre Asociația Metropolitană de Transport Public a fost chemată să suporte, în solidar, pierderile companiei. Și e limpede că are pierderi, având în vedere că, pe timp de pandemie, a circulat aproape normal, în condițiile în care numărul de călători a fost mai mic de jumătate.

La ședința de Consiliu Local de astăzi, USR PLUS a votat împotrivă.

“Cei de la CTP au datele pe Florești, Cluj-Napoca, Chinteni și Apahida. Mi se pare corect să fie aceeași formulă de calcul. Datele sunt doar cele care schimbă ecuația. Compensația repartizată pe UAT, așa cum a fost aruncată în spațiul public și eu vreau să cred că este vorba despre lipsă de pricepere, nu de rea intenție. Discutăm despre maximul compensației pe care UAT Florești o poate achita anual: 1,5 milioane de lei, nu de 4,2 milioane de lei, cum s-a spus în public. Aceasta este suma maximă de compensat pentru anul 2021, în cazul în care lucrurile se vor derula așa cum s-au derulat în această pandemie, unde au fost restricții. Noi, cei din administrația locală ne dorim să încurajăm mijlocul de transport în comun”, a explicat primarul Bogdan Pivariu.

Acesta le-a mai explicat consilierilor USR PLUS că, înainte de pandemie, CTP nu a înregistrat pierderi, iar ”probabil, după ce vom reveni la normalitate, așa cum am spus, nu vor avea pierderi și noi nu va trebui să plătim compensațiile”.

Lui Pivariu i-a răspuns Marius Todoran, liderul de grup al USR PLUS din Consiliul Local Florești. “Noi nu ne-am opus compensațiilor, știm că trebuie plătite, ci am vrut să votăm în cunoștință de cauză. Din păcate, nu am primit nici acordul-cadru semnat de UAT Florești cu Asociația Metropolitană de Transport Public, nici vreun calcul transparent care să arate rentabilitatea serviciului de transport public din Florești. Am cerut acest calcul și nu l-am primit. Era un moment bun să ne așezăm la masa negocierilor cu CTP, poate să obținem o îmbunătățire a condițiilor de transport pentru floreșteni. Noi beneficiem de servicii second hand, mult mai proaste decât la Cluj-Napoca, unde sunt și tramvaie, și troleibuze. Stăm în trafic cu orele, autobuzele care vin la Florești nu au aer condiționat, iar nivelul de penetrare al serviciilor CTP în comunitate este foarte slab”, a spus Todoran.

Proiectul a trecut cu 12 voturi ”pentru” și 7 voturi ”împotrivă”. Prin vot, primarul Bogdan Pivariu a fost mandatat să reprezinte Primăria Florești în AGA Companiei de Transport Public Cluj, unde se va discuta despre compensarea prețului abonamentelor și a biletelor.

Compensațiile s-au votat deja la Cluj-Napoca, dar nu și la Baciu sau Apahida, unde primăriile nu au cuprins aceste cheltuieli în bugetul pe 2021.

About