Taximetriștii se iau la trântă cu Emil Boc. „Nu cunoaște legea sau omite, cu rea intenție, legi” + Se cere eliminarea bicicletelor și trotinetelor de pe benzile CTP

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     3347 Vizualizări.  

Reacție a Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania, în urma declarațiilor de astăzi ale primarului Clujului. Emil Boc a afirmat că taximetriștii nu vor avea permisiunea să pătrundă decât pe anumite benzi dedicate mijloacelor de transport în comun, mai concret pe bulevardul Nicolae Titulescu și pe strada Regele Ferdinand, și numai cu client.
„Dacă lăsăm taximetriștii, trebuie să permitem accesul pe banda dedicată și altor transportatori asociați serviciilor de taximetrie (Uber, Clever, Bolt, FreeNow n.r.), respectiv transportului interjudețean sau autocarele. Și atunci nu ne mai atingem obiectivul de a prioritiza transportul public local”, a spus Boc, la Napoca Live.

Replica AMTT a venit prompt: „Domnul primar NU cunoaște legea sau omite, cu rea intenție, legi care reglementează clar aspectele menționate de dumneavoastră în articol”, a transmis Ioan Pugna, vicepreședintele asociației.

Pugna a atașat fragmente din două sentințe judecătorești din 2020.

———-

SENTINŢA CIVILĂ NR.5298/2020

PREŞEDINTE: LAURA TIVADAR 

“…instanța apreciază, raportat la dispozițiile art.20 alin.5 din Legea  nr.38/2003, precum și față de faptul că Municipiul Cluj-Napoca nu a fost în  măsură să indice vreo reglementare legală contrară, că petenta, care desfășura  acticitatea de transport în regim de taxi, avea dreptul de a circula pe banda  destinată mijloacelor de transport în comun, întrucât Comisia de circulație a  Municipiului Cluj-Napoca nu are competența de a dispune derogarea de la o  normă cuprinsă într-o lege”

SENTINȚA CIVILĂ NR.3993/2020 

PREȘEDINTE IOANA VALERIA AMUSCĂLIȚEI 

“…constând în aceea că petentul a circulat pe un sector de drum cu acces  interzis, instanța reține că conform art.20 alin,(5) din Legea nr.38/2003,  taxiurile pot circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele  de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora.  Rezultă din norma legală reluată în cele ce preced faptul că autoturismele  care circulă în regim de taxi le este permis accesul pe acele sectoare de drum  special amenajate pentru mijloacele de transport în comun, cu unica condiție  de a nu perturba circulația acestora.  

În consecință (…)fiind lipsit de relevanță sub aspectul răspunderii  contravenționale dacă în momentul respectiv în autoturism transporta sau nu  client al serviciilor de taximetrie, o astfel de condiție nefiind reglementată de  norma legală.” 

———-

„Asociațiația de Monitorizare Taxi Transilvania nu poate fi de acord cu intenția administrației locale de a împiedica, printr-o hotărâre, accesul  taximetrelor pe benzile de bus amenajate în Municipiul Cluj-Napoca. (…) Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile  de trafic aferente serviciilor publice de transport local, arată AMTT.

Foarte interesant este că, potrivit AMTT, Comisia de circulație din cadrul Primăriei a solicitat UTCN să includă în analiza sa valorile de trafic de pe benzile de bus și autoturismele autorizate care realizează transport alternativ, fapt care, potrivit asociației taximetriștilor, contravine flagrant OG49/2021.

Ca urmare, AMTT solicită acces nelimitat al taximetrelor pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun (adică și fără client) și posibilitatea folosirii stațiilor CTP pentru îmbarcare/debarcare clienți în intervalul 23-05. În plus, atenție!, taximetriștii cer eliminarea traficului velo și trotinete electrice de pe benzile dedicate.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.