Taxă la jumătate pentru basculante: diferență uriașă între TIR-uri și camioanele de 30-35 de tone folosite în construcții

Autor  Ionel Lespuc   în       3 luni în urmã  

Consiliul Local Cluj-Napoca discută astăzi modificarea Hotărârii adoptate pe 15 iulie 2025, prin care toate vehiculele de peste 7,5 tone trebuiau să achite o taxă de acces zilnică, online, pentru a intra în municipiu.

Măsura a stârnit proteste din partea transportatorilor care au sediul sau puncte de lucru în oraș și care susțin că obligația de a solicita zilnic autorizația este împovărătoare. Și care au solicitat taxe lunare/anuale.

Ca răspuns, administrația propune ca transportatorii riverani să poată plăti taxe cu valabilitate mai mare, păstrând însă tarifele stabilite prin hotărârea din vară.

Potrivit noului regulament, TIR-urile (peste 35 tone) nu au opțiunea de plată anuală, ci doar tarif lunar de 280 lei, ceea ce înseamnă 3.360 lei pe an. În schimb, camioanele între 30 și 34,99 tone – categorie în care intră majoritatea basculantelor pentru materiale de construcții – pot plăti doar 1.200 lei pe an.

Un transportator atrage atenția că tocmai această categorie, a camioanelor, pare avantajată. Sursa susține că beneficiarii reali ar fi firmele care operează aceste camioane, multe implicate în șantiere imobiliare din oraș.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.