SUPERCOM. Primăriile de pe lotul 1 au convenit: trei luni termen de grație în raport cu locuitorii comunelor pentru încheierea de contracte. Apoi urmează sancțiunile
Administratorul județului, Alin Tișe, a fost întrebat, miercuri, într-o intervenție online, cine poate sancționa operatorul Supercom dacă acesta nu-și respectă contractul și câte amenzi i-au fost aplicate până acum.
În plus, primarii de pe lotul 1 au convenit o perioadă de trei luni termen de grație pentru ca oamenii să înțeleagă că trebuie să încheie contracte cu operatorul de salubritate, după care să treacă la sancționarea celor de rea – credință. În această perioadă, oamenii au posibilitatea de a se informa, de a vedea cum funcționează sistemul, iar primăriile de a monitoriza serviciile operatorului de salubritate.
„Garda de Mediu și Agenția de Protecția Mediului pot sancționa. Asta știu sigur. Mai este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Eco Metropolitan, reprezentanta tuturor primăriilor din județ în contractul cu Supercom. ADI poate penaliza Supercom dacă nu-și respectă obligațiile din contract. Trebuie spus că ADI e parte contractuală”, a explicat Alin Tișe, la Ziua live.
Acesta a mai spus că marți s-a întâlnit cu peste 30 primari din județ, care fac parte din lotul 1 (Cluj-Napoca, Huedin + 43 de primării – n.r.), iar subiectul discutat a fost tocmai gestionarea deșeurilor menajere în aceste comunități.
„Au fost probleme diverse: că gunoaiele nu se ridică la timp, frecvența cu care se ridică, continuând cu tariful sau taxa pe care o plătește cetățeanul. S-au spus multe nemulțumiri. Apoi, am vorbit de gradul de contractare în județ, care este, în medie, de 60% din populația comunei. Cu mici excepții. Pentru diferența de la 60 la 100%, primarii trebuie să se implice și să găsească soluții, pentru că gunoiul nu se poate ridica parțial dintr-o comună.
Adică să ia de la un număr, care are contract, iar de la un altul, nu, că n-are contract. Gunoiul trebuie ridicat de la toată lumea, că nu poate fi lăsat în stradă, urmând ca primăria să plătească acest serviciu. Ulterior, primăria se va îndrepta împotriva acelui cetățean care n-a dorit să încheie contract, iar acesta va trebui să plătească de (până la) trei ori contravaloarea facturii pe acea lună.
Primarii au convenit cu toții că ar trebui o perioadă de trei luni de grație pentru ca oamenii să înțeleagă că trebuie să încheie contracte, abia după aceea să treacă la sancțiuni. Până atunci însă trebuie să ne asigurăm că sunt servicii de calitate”, a mai declarat președintele Consiliului Județean Cluj.
DECLARAȚIE
„Fac un apel la clujeni să-și încheie contracte cu operatorul de salubritate, pentru că indiferent ce se va întâmpla în perspectivă, au nevoie de el. Nu poți trăi într-o localitate fără să ai un contract pentru minimul de gunoi pe care îl produci în gospodăria proprie. Se vor monitoriza timp de trei luni serviciile, iar primarul este vectorul principal în acest raport. Are obligația să facă asta, alături de ADI. În final, după cele trei luni, vom vedea cum evoluează acest raport între operatorul de salubritate și respectiva primărie. Din monitorizarea noastră, am constatat, cu mici excepții, că lucrurile încep să intre în normal”.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj
Citește și acest articol: Alin Tișe regretă licitația cu unic câștigător, Supercom. „Ce să spun? A fost un model european”
Supercom, operator unic în județul Cluj
Compania bucureșteană Supercom, deținută de fostul senator PSD Ilie Ciucle, a devenit operatorul de deșeuri unic al județului Cluj, începând din 27 ianuarie 2023, când a preluat și lotul 1 Cluj-Napoca – Huedin și satele dintre ele. Pe alte două loturi (lotul 2 Gherla – Dej și lotul 3 Turda – Câmpia Turzii) funcționa deja, începând de anul trecut. Supercom are în jur de 150 de mașini de intervenție și circa 1.000 de angajați în județul Cluj.
81
de milioane de euro este valoarea contractului pe 10 ani pentru serviciile firmei Supercom în Cluj.
Citește și acest articol: Supercom, faza pe sancțiuni. „Pentru fiecare sesizare nerezolvată în 24 de ore, firma este sancționată cu 500 de lei”