Stadiul lucrărilor astăzi pe cele 4 loturi de pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – graniță cu Ungaria

Autor  Tudor Știrbu   în       4 luni în urmã     4700 Vizualizări.  

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabileProiecte aflate în execuție în luna mai 2024.

Printre șantierele de cale ferată la care se lucrează în țară se află și cele patru loturi de pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – vamă Ungaria (166 kilometri). Media9 vă prezintă stadiul lucrărilor pe aceste loturi, dar și date tehnice pentru fiecare lot în parte pe luna mai 2024.

Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș

  • Lungime: 30,41 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A.;
  • Stadiul fizic execuție: 8% (1,78% în luna aprilie)/ avans față de luna precedentă: 6,22%;
  • Data începerii: 30.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,611 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.

Lotul 2 Aghireș – Poieni

  • Lungime: 36,530 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A.;
  • Stadiul fizic execuție: 15% (2,87 % în luna aprilie)/ avans față de luna precedentă: 12,13%;
  • Data începerii: 25.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,535 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.

Lotul 3 Poieni – Aleșd

  • Lungime: 52,74 kilometri;
  • Constructor: Asocierea FCC Construccion – Gulermak;
  • Stadiul fizic execuție: 1% (0,00 % în luna aprilie)/ avans față de luna precedentă: 1%;
  • Data începerii: 16.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,117 miliarde lei (fără TVA);
  • În data de 12.04. 2024 au început lucrările de execuție.

Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria

  • Lungime: 46,744 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Webuild SPA Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA;
  • Stadiul fizic execuție: 3% (0,00 % în luna aprilie)/ avans față de luna precedentă: 3%;;
  • Data începerii: 23.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);
  • Derulare activități de proiectare.

Obiectivul de investiții:

Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)”. 

Obiectivul este finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

7,679

miliarde de lei (fără TVA) este valoarea investiției pentru reabilitarea și modernizarea Magistralei 300.

160

de kilometri/oră va fi viteza maximă pe care o vor dezvolta trenurile după modernizarea infrastructurii de pe Magistrala 300.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.