Sprijin pentru vârstnici. „Deocamdată, 15% dintre ei au exprimat nevoia de ajutor imediat”
Peste 300 de persoane vârstnice singure și/sau cu probleme de sănătate au fost deja ajutate, prin intermediul Direcției de Asistență Socială și Medicală (DASM) a Primăriei Cluj-Napoca, de la intrarea în vigoare a Ordonanței militare numărul 3. Seniorii au sunat la numărul de telefon pus la dispoziție de municipalitate, 0364.406.517. Au fost apoi resunați și au explicat în detaliu ce nevoi au: ce fel de cumpărături sau plata unor facturi. Datele au fost preluate de DASM și distribuite echipei care îi deservește pe vârstnici. În acest moment, demersul este înfăptuit de angajați ai DASM, mai multe ONG-uri și chiar persoane fizice care și-au arătat disponibilitatea de a ajuta.
În Cluj-Napoca sunt 61.415 persoane peste 65 de ani, potrivit datelor existente la Evidența Populației.
Multe dintre aceste persoane au însă aparținători care îi pot ajuta. În evidența DASM se află însă aproape 2.000 de vârstnici care au nevoie de sprijin.
“Dintre aceștia, deocamdată circa 15% dintre ei au exprimat nevoia de ajutor imediat. Ceilalți au rezerve de alimente sau găsesc vecini, prieteni să le facă unele cumpărături. Probabil că lucrurile se vor schimba la mijlocul lunii, când își termină numerarul, vine pensia, ar trebui să iasă la bancomat. Vor avea de plătit toate facturile” , a explicat Aurel Mocan, directorul DASM Cluj-Napoca.
Toți angajații sau voluntarii care îi vizitează pe vârstnici poartă cel puțin mănuși și mască. Angajații DASM dispun inclusiv de combinezoane și viziere.