Sprijin pentru școala digitală. S-a lansat Edtech România
România a rămas în urmă, în ceea ce privește digitalizarea procesului de educație. Pe timp de pandemie, pași care ar fi trebuit făcuți de multă vreme se parcurg în alergare. Se caută suport digital și platforme online pe care elevii/studenții să se pregătească pentru sesiune, Bacalaureat, capacitate sau pur și simplu pentru a ține pasul cu materia.
Chiar astăzi, Consiliul Local Cluj-Napoca alocă bani școlilor pentru cumpărarea a 1.678 de tabete, astfel încât copiii care nu dețineau device-uri să poată studia cot la cot cu colegii lor. Este vorba exclusiv despre învățământul preuniversitar din municipiu.
Este momentul în care proprietarul companiei clujene Simbound, Louis Doru Havriliuc, a deci să lanseze inițiativa Edtech România (AICI). Companii care oferă diverse posibilități de studiu online și-au arătat disponibilitatea de a sprijini gratuit procesul de educație la distanță.
Inițiativa urmărește să conecteze școli, universități, cât și centre de formare și perfecționare cu cele mai noi descoperiri din lumea tehnologiilor educaționale. Mai multe firme din România s-au înscris în acest demers: până acum, sunt disponibile Simbound, Nifty Learning, Edutrack, 3PM – People, Parctices, Performance Magnifier, Adservio, iTeach (sau suntprofesor.ro). Unele se adresează doar studenților, altele elevilor din învățământul preuniversitar.
Ce se întâmplă concret. Profesorii sunt invitați să ia legătura cu firmele care fac parte din inițiativă, pentru a obține acces pe platformele lor. Apoi, totul devine mult mai ușor.
“Educația online a depășit stadiul de a fi un experiment, o curiozitate, la acela de main event al industriei. Peste noapte, zeci de de mii de oameni din România s-au trezit că nu mai au voie să meargă în sălile de clasă. Acum trebuie să învețe folosind noi tehnologii. Edtech România este aici să ajute cadrele didactice să cunoască și să aleagă dintre tehnologiile educaționale dezvoltate chiar aici, în România. Mai mult, Edtech România este o comunitate care dorește să reprezinte interesele firmelor din acest domeniu, aflat într-o continuă creștere și să creeze modele de colaborare sustenabile între instituțiile educaționale și cele de inițiativă privată. Uitați-vă la exemple din restul Europei și din restul lumii, companiile care dezvoltă tehnologii educaționale sunt din ce în ce mai numeroase și mai active. Consider că am depășit o barieră împreună. Tot sistemul educațional din România și din lume a înțeles că nu mai poate progresa în absența digitalizării. Eu sper ca toată lumea să înțeleagă că uneori cele mai bune soluții educaționale sunt cele care sunt produse în apropiere”, a spus Louis Doru Havriliuc (foto).
Am discutat și cu un cadru didactic. Platforma a fost utilizată deja de dr. Tudor Mugurel Aursulesei, FEAA, Universitatea Alexandru I. Cuza, Iași.
„Prima săptămână a fost mai dificilă, mai ales din punct de vedere tehnic. În primele zile, platforma e-learning a facultății nu a făcut față numărului ridicat de utilizatori, dar încetul cu încetul lucrurile s-au rezolvat. Studenții s-au arătat deschiși, dar în același timp și înțelegători, conștientizând că e o situație nouă, atât pentru ei, cât și pentru noi, cadrele didactice. Principalul meu sfat către profesori este să apeleze la soluții profesionale edtech, pentru a diminua riscul de apariție a problemelor tehnice. În același timp, ar trebui să aleagă soluția ce se pliază cel mai bine pe tipologia materiilor pe care le predau, pentru a menține vie interacțiunea cu studenții. Ei trebuie să rămână implicați în procesul educațional, să nu devină doar simpli spectatori ai unui video”, a spus Aursulesei.