Specificațiile care te duc cu gândul la o licitație trucată. „Nu vrem «chinezării»”
Este fabulos să urmărești licitațiile publice ale Consiliului Județean Cluj, în special cele pentru servicii de informare și publicitate pentru proiecte pe fonduri europene. Caietele de sarcini arată de parcă ar fi făcute cu dedicație, dar oamenii din Consiliul Județean spun că altele sunt resorturile.
Să vă explic. Săptămâna trecută, Consiliului Județean a scos la licitație serviciile de informare și promovare pentru proiectul de dotare cu echipamente moderne a ambulatoriului Spitalului de Recuperare. Printre panouri, plăci și autocolante, s-au strecurat și materiale promoționale. Iar acestea sunt, frate, super specifice, îți dau și fotografii în caietul de sarcini. De fapt, pare că le are cineva pe stoc.
Luăm exemplul pixului elvețian. Acesta trebuie să fie neapărat de culoare „cupru metal”, nu poate fi nici roșu, nici argintiu, deși nu are nicio relevanță culoarea în contextul proiectului. Ca o comparație, cana termorezistentă, de exemplu, va fi cu imprimeu nestabilit. Apoi, revenind la pix, poate că găsești unul de cupru metal, dar suportul de clemă este obligatoriu să fie „transparent, gri fumuriu”. Vă dați seama că, dacă e tot cupru metal, netransparent, te-ai ras.
Un alt material de promovare din licitație este stickul USB. Nu de culoare cupru metal, ci argintiu. Argintiu închis. Fiți atenți la dimensiuni: 14×8,9×62,2. Adică dacă are 15 milimetri nu mai e bun, te descalifică. Tot așa și cu powerbank-ul; v-ați prins deja, trebuie să fie de fix 392 de grame, cu lungime de 25,43 milimetri. Cu cântarul și ruleta, așa va fi licitația aceasta. Cum nici timpul de înscriere a ofertelor nu este prea lung, mai puțin de o săptămână, e logic să te întrebi ce e în spate.
Am căutat lămuriri la managerul de proiect din partea Consiliului Județean, Mihaela Tripon, care susține că totul este din grija de a nu cumpăra produse de slabă calitate. Așa o fi.
“Am căutat pe internet materiale, pe ceva site-uri. Nu vrem să favorizăm pe niciun producător, pe niciun distribuitor. Ne dorim lucruri de calitate, nu ceva de doi lei, pentru că sunt bani suficienți în proiect. Am dat măsuri exacte pentru că nu vrem doar să semene cu produsele de calitate, ci chiar să fie, nu ne dorim «chinezării»”, a spus Mihaela Tripon.
În urmă cu ceva timp, la o altă licitație de informare și promovare, se cerea un încălzitor de căni de ceai cu trei porturi USB. Nu două, nu patru, ci trei.