Soluția rapidă pentru podul spre Mărișel: instalarea unui stâlp metalic. Alin Tișe, despre reluarea traficului: „Va fi într-un timp record”
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a declarat pentru Media9 că a început să se lucreze la fundația podului avariat care desparte Someșu Cald de Someșu Rece. Tișe a spus că s-a lucrat la pod încă de marți, dar și în noaptea de marți spre miercuri.
Șeful deliberativului clujean a vorbit de „soluția rapidă” pentru reluarea traficului ușor (deocamdată), dar n-a vrut să ofere un termen. Totuși, s-a încumetat să afirme: „O să fie un timp record, o să vedeți. Dar în parametri tehnici”.
Citește articolul care îți spune cine a luat decizia de închidere totală a circulației pe acest pod: Traficul spre Mărișel a fost închis: „Elementele de rezistență ale podului sunt complet distruse”
„S-a lucrat noaptea la fundație, s-a turnat beton la pilonul de susținere a podului (pilonul avariat – n.r.). Marți a venit și un expert de la București. A făcut o analiză marți seara și una miercuri pe zi și în urma expertizei lui am stabilit următoarele: pe termen scurt, ca să poate fi dat drumul traficului pentru autovehiculele până la 3,5 tone, se impune instalarea unui pilon metalic de susținere cu fundație de beton.
Adică e vorba de un stâlp metalic care sus va sprijini podul, iar jos va fi în fundație de beton turnat în pământ. Temelia de beton am turnat-o deja, iar pentru stâlpul metalic am luat legătura cu o firmă”, a explicat Alin Tișe.
Șeful deliberativului județean clujean a mai spus că soluția aleasă de expert este pe termen scurt.
„Acum este interzisă circulația pe pod. Ca să se poată circula, e vorba de ambulanță, pompieri, aprovizionare pentru oamenii care locuiesc în zonă, se impun restricții. Ca să se poată circula cu restricții și să nu fie blocat total drumul, expertul ne-a dat această soluție pe termen scurt, care presupune să dăm drumul traficului rutier până în 3,5 tone.
După ce va fi instalat pilonul, dăm drumul la traficul ușor, care înseamnă mașini până în 3,5 tone (salvare, pompieri, mașini de aprovizionare, pentru elevi). După această etapă, urmează ca expertul să ne spună soluția finală: trebuie să schimbăm toți cei patru piloni ai podului sau trebuie să facem un pod nou.
Deocamdată, expertul nu ne-a dat soluția finală. Noi aplicăm acum soluția pe termen scurt pentru ca oamenii din zonă să poată circula pe pod atât pietonal, dar și cu mașinile personale plus salvare, pompieri și ce-am mai zis. Este soluția cea mai rapidă, iar noi ne dorim să o implementăm în următoarele zile. O să fie un timp record, o să vedeți. Dar în parametri tehnici”, a explicat președintele CJ Cluj.
Media9 l-a întrebat pe Alin Tișe în cât timp s-ar putea relua traficul pe acest pod ca urmare a aplicării acestei soluții rapide.
„Depinde de cât de repede va produce firma stâlpul metalic. E o procedură mai complicată: după ce stâlpul va fi sudat și prins de pod, e nevoie de 20 de zile pentru betonul din fundație să se usuce. Ăsta e termenul cerut de normative. Dacă sunt 20 de zile pentru uscarea betonului, 20 de zile nu poți să circuli pe pod. Asta e.
După care se va da drumul traficului ușor pentru riverani și se vor continua lucrările la pod. Până atunci, expertul ne va spune soluția finală: pod refăcut, cu înlocuirea acelor elemente compromise, sau un pod nou”, a mai declarat, pentru Media9, Alin Tișe.
Citește acest articol în care președintele CJ Cluj spune de ce a luat această decizie: Alin Tișe, despre podul spre Mărișel: „Expertul mi-a spus să opresc circulația în totalitate. Eu nu vreau o catastrofă!”
Rute ocolitoare pentru a ajunge la Mărișel
Podul de pe DJ 107P, situat la coada lacului Gilău, la ieșirea din localitatea Someșu Rece spre Someșu Cald, a fost închis după ce, în urma golirii lacului, specialiștii au constatat că structura de rezistență este distrusă.
Până la reabilitarea sa, Prefectura Cluj a decis ca circulația să fie deviată pe rute ocolitoare până la Mărișel. Acestea sunt:
autovehicule până în 7,5 tone :
1. Gilău – Someșul Rece – Gura Rașca – Măguri Răcătău – Mărișel
2. Căpușu – Agârbiciu – Dângău – Râșca – Beliș – Mărișel.
autovehicule peste 7,5 tone :
DN1 – DN1R – Huedin – Beliș – Mărișel.