Shrinkflation a devenit un fenomen. Te-ai simțit păcălit la cumpărături?

Cum poți fi înșelat când faci cumpărături în această perioadă, în care inflația în România a ajuns la cote cu două cifre? Când mergi la supermarket să faci cumpărături, de obicei nu te uiți la gramajul produselor.
Mai ales dacă de multă vreme cumperi cam aceleași lucruri.
De ceva timp, mulți români au observat că unele produse cumpărate țin mai puțin: nu mâncăm mai mult sau ne spălăm mai des, ci cantitatea este mai mică la același preț sau, în anumite cazuri, costul este doar puțin mai mare decât înainte. E o inflație mascată, numită shrinkflation, scrie hotnews.ro.
În literatura economică din SUA, fenomenul shrinkflation a fost explicat de multă vreme: o companie micșorează cantitatea produsului dar păstrează prețul. Consumatorii sunt astfel păcăliți.
Atenția la gramaj e foarte importantă pentru acele companii. Nu primești mai mult, ci mai puțin. Nu e ca la piață, unde țăranul îți mai pune în pungă o roșie, un strugure, o cireașă.
Fenomenul gramajelor mai mici la același preț a supărat lumea
În Grecia oamenii sunt din ce în ce mai frustrați. Un cetățean se plângea recent că a fost șocat în weekend când a cheltuit 130 euro la supermarket pe cafea, ton, ceapă, salată, 1,2 kg de carne de pui. „Pe ce naiba s-au dus 130 euro?”.
„Eu, și cu siguranță alți consumatori din Grecia, ne-am dat seama că paharele cu iaurt s-au micșorat, la fel și pungile de legume congelate, brânza ambalată și altele. 100 g aici, 100 ml acolo și așa avem mai puțin cu 1 kilogram când ne facem cumpărăturile”, spunea grecul.
Citește restul articolului pe hotnews.ro.