Sensurile unice din centru care au stârnit furia clujenilor. “Culmea, s-ar putea ca lucrurile să meargă mai bine”
O mulțime de reacții, de la clujeni, odată cu anunțul privind instituirea, din 2 august, a sensurilor unice pe Splaiul Independenței, respectiv pe Cardinal Iuliu Hossu. Media9 a anunțat decizia cu două săptămâni mai devreme, dar lumea pur și simplu nu a crezut.
Sens unic pe malul Someșului. Cum modifică circulația culoarul pentru tramvai
Săptămâna aceasta a venit și confirmarea de la primarul Emil Boc, ceea ce a stârnit un val de furie. Pe grupurile de Facebook. primarul este departe de a fi, azi, cea mai populară persoană.
Culoar pentru tramvai. Astăzi s-a aprobat: sens unic și pe lângă Someș, și pe lângă Canalul Morii
Media9 l-a consultat pe Nicolae Filip, decanul Facultății de Autovehicule Rutiere, Mecatronică și Mecanică din cadrul Universității Tehnice. Este specialist în trafic rutier și membru în Comisia de circulație de la Primărie.
“Universității Tehnice i s-a cerut, în urmă cu câțiva ani, o simulare privind traficul rutier dacă s-ar introduce o bandă dedicată pentru mijloacele de transport pe strada Moților. Sensurile unice pe Splaiul Independeței și pe Cardinal Iuliu Hossu s-au aflat printre variantele pe care le-am avut în analiză. A trecut timp de atunci, nu știu să vă spun de ce s-a decis abia acum instituirea acestor sensuri. Probabil presiunea din partea Companiei de Transport Public, întrucât tramvaiele pierdeau foarte mult timp la Opera Maghiară”, a spus Filip.
8
minute pierd tramvaiele, în medie, între stadion și Opera Maghiară. Dacă vă amintiți, fostul primar Sorin Apostu se lăuda că, după schimbarea liniilor de cale ferată din oraș, tramvaiele vor ajunge în 12 minute din capăt Mănăștur până la gară.
“Nu este normal ca 300 de oameni să stea în spatele unor automobile cu doi, trei cetățeni, dar de cele mai multe ori cu unul singur. Este libertatea clujenilor de a circula cu autobuzul, dar este sarcina noastră să prioritizăm transportul public”, a subliniat Emil Boc.
“Culmea, s-ar putea ca lucrurile să meargă mai bine în ceea ce privește traficul, dar sigur că cetățenii sunt sceptici și rezistenți la schimbare. Pe Barițiu se va regla semaforul astfel încât să permită fluxuri de trafic mai mari spre Splaiul Independenței, unde vor fi două benzi spre Mănăștur. De asemenea, pe Cardinal Iuliu Hossu vor fi două benzi spre centru, nu una, ca până acum, cu trei benzi înaintea semaforului la intrarea pe strada Barițiu. Peste tot în lume, sensurile unice au ușurat și fluidizat traficul. Pe de altă parte, cu sau fără aceste decizii, la toamnă pe clujeni îi așteaptă o surpriză. Neplăcută. Eu cred că traficul va ajunge la niște valori record”, a subliniat decanul Facultății de Autovehicule Rutiere, Mecatronică și Mecanică din cadrul Universității Tehnice, Nicolae Filip.
Reprezentanții Primăriei o spun de câțiva ani, iar clujenii se miră și se enervează de fiecare dată: politica municipiului este de a-i determina pe cetățeni să își lase mașinile acasă și de a folosi transportul în comun. Sau bicicletele. Sau mersul pe jos. În Occident se întâmplă deja, dar România este altfel. Țara noastră, evident și Clujul, are și handicapul de a nu fi construit park&ride-uri, respectiv de a nu oferi mijloace de transport alternative din comunele limitrofe către orașe.