Se semnează marele contract pentru modernizarea Magistralei CFR Cluj-Napoca – Oradea. Trenurile vor circula cu 160 km/oră

Autor  admin   în       1 year în urmã     5181 Vizualizări.  

CFR Infrastructură va semna vineri, 30 decembrie, contractul pentru modernizarea primului lot al Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea (frontieră Ungaria), ultimul mare contract pentru această magistrală şi al şaptelea mare contract feroviar cu finanţare din PNRR, potrivit economedia.ro.

Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireş are o lungime de 31 kilometri, iar valoarea este de 1,6 miliarde de lei. Conform sursei citate, semnarea contractului este posibilă după ce contestaţiile Astaldi şi PORR au fost respinse.

Pe 21 decembrie 2022, CFR Infrastructură a semnat cu asocierea RailWorks (Arcada+Alstom) şi contractul pentru lotul 2, Aghireş-Poieni. Practic, din cele opt mari contracte feroviare prin PNRR, Compania a reuşit să semneze şapte contracte cu o valoare de 14,7 miliarde lei însemnând 87 % din valoare.

Singurul contract care încă nu a fost parafat este lotul 1 Caransebeș – Lugoj, primul lot al Magistralei M 100 Caransebeş-Timişoara-Arad.

166

de kilometri este distanța pe calea ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca – Oradea – vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1), aferentă obiectivului de investiții Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKSîn valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.

Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar”- anunțul CFR Infrastructură din 22 octombrie 2022.

160

de kilometri la oră va fi viteza maximă prinsă de garniturile de călători

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului.

Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.

„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18 kilometri de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”, se arată în nota de fundamentare a Ministerului Transporturilor.

Magistrala Cluj – Napoca – Oradea cuprinde 4 loturi:

  1. CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
  2. AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1,5 miliarde de lei, fără TVA
  3. POIENI – ALEȘD (LOTUL 3) – Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihorofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,
  4. ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4– Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.