Se schimbă constructorii? Instanțele invalidează deciziile CNAIR privind două loturi din Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       2 years în urmã     3805 Vizualizări.  

Curtea de Apel București și Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor au invalidat recent două decizii ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) privind licitațiile pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, potrivit economedia.ro. Cele două loturi sunt pe traseul Autostrăzii A3 Transilvania.

Conform sursei citate, în primul caz, pentru lotul Chiribiș – Suplacu de Barcău (26 km), la sfârșitul lunii februarie, Curtea de Apel București a admis „în parte” contestația Selina și a dispus, definitiv, reevaluarea ofertei câștigătoare (Erbașu – Vahostav). Constructorul Erbașu câștigase în septembrie contractul de peste 500 de milioane lei.

În al doilea caz, CNSC (instanța administrativă) a admis contestația constructorului Strabag la contractul pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii (lotul Straco) câștigat de Drum Asfalt, care face parte din Grupul de firme Selina. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a dispus reevaluarea ofertei câștigătoare.

Trei oferte

Pentru „lotul Straco” (16 km), un contract evaluat la 383 milioane lei, CNAIR a primit în septembrie 2021 trei oferte:

1. Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL – ALPENSIDE SRL – EXPLAN SRL

2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA

3. Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL. În contestația depusă de Strabag pe 10 februarie la CNSC se solicită anularea raportului procedurii și reevaluarea ofertei Selina.

Reevaluarea ofertei poate însemna inclusiv desemnarea aceluiași constructor, dar cu riscul de a avea, din nou, contestații. Au fost situații când, după reevaluare, CNAIR a desemnat același constructor sau a stabilit un nou câștigător (cazul lotului 1 A0 București – Nord)

Conform sursei citate, firma bihoreană Drum Asfalt (Selina) este constructorul care ar fi trebuit să înceapă de mai bine de un an lucrările pentru lotul Bihairia – Chiribiș (30 km).

Practic, trei loturi ale Autostrăzii Transilvania cu o lungime totală de 72 km încă sunt blocate după ce CAB și CNSC au „întors” deciziile comisiilor de evaluare și pentru că Ministerul Transporturilor „tărăgănează” de aproape un an rezilierea contractului cu Selina.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.